SWZ Boso Sneek F2 verliest in Woudsend

F-pupillen zaterdag, F2, 3e klasse 29

26 september 2015 10:00

Onbekend

Vanochtend stond om 10:00 de wedstrijd uit tegen Woudsend F1 op het programma. Op papier een zware wedstrijd want de voorgaande wedstrijden had Woudsend met stevige uitslagen gewonnen. De jongens en meiden van Woudsend leken al wat ouder en waren gemiddeld genomen dan ook aanmerkelijk groter dan de talenten van F2.

SWZ Boso Sneek F2 begon goed en fanatiek aan de wedstrijd en weet na een aantal minuten op voorsprong te komen na een prima aanval over links. Steffan geeft een uitstekende voorzet en Hugo rond bekwaam af: 0-1. De befaamde corners van SWZ Boso Sneek F2 brengen ook vandaag weer succes. Justin speelt ‘m kort op Jesse en die schiet hem vervolgens hard tegen de touwen: 0-2. Helaas wist Woudsend dit geheime wapen de rest van de wedstrijd onschadelijk te maken door een mannetje of meisje dicht bij de nemer van de corner te positioneren. Woudsend weet de aansluitingstreffer te maken na een corner die vervolgens hard wordt binnengeschoten en keeper Tijs kansloos laat. De volgende kans is voor SWZ Boso Sneek waarbij Jesse alleen op de keeper af komt en de bal door de benen van de keeper net naast het doel ziet verdwijnen. Tijs weet vervolgens 2x achter elkaar knap te redden. Woudsend komt langzij na een breedte pas op het middenveld die niet goed aankomt.  Woudsend pikt de bal op en er wordt een harde lage bal naar voren gegeven. Deze bal rolt vervolgens langs en iedereen ongehinderd de goal in: 2-2. Dit is tevens de ruststand.

De F2 krijgt een aantal kansjes maar de schoten op de goal missen hun doel of de uitblinker aan Woudsendzijde weet de bal steeds op tijd weg te werken. Ook een harde pegel wordt door deze sta in de weg nog net tot corner verwerkt. Woudsend weet even later wel te scoren met een hard schot op de goal: 2-3. Bij een knappe corner die voor de goal valt van Woudsend haalt Sven meteen uit. Helaas weet hij de bal onvoldoende te drukken en gaat de bal over. Een bal van de F2 valt tussen drie man van Woudsend in en even wordt er getwijfeld over wie hem weg zal werken. Tijs is er als de kippen bij en profiteert handig van de verwarring en tikt beheerst de 3-3 binnen. In korte tijd weet Woudsend uit te lopen tot 4-3, waarbij keeper Joost het harde schot nog wel weet aan te raken maar toch achter zich in het net ziet verdwijnen. Vervolgens tot 5-3 en 6-3 en na een knappe vrije trap tenslotte tot 7-3. Joost weet deze laatste met een prachtige duik eerst nog uit de linker bovenhoek te tikken maar de bal valt op het hoofd van een tegenstander en eindigt onfortuinlijk in de goal.

De mannen van F2 hebben een prima en spannende wedstrijd laten zien en hebben hard gewerkt. Dit harde werken brak de mannen in de laatste fase van de wedstrijd waarschijnlijk op zodat Woudsend F1 de touwtjes in handen kon nemen en de 3 punten veilig stellen.

Volgende week wordt er om negen uur thuis tegen Balk F2 afgetrapt.