SWZ Boso Sneek F2 leidt nederlaag in Witmarsum

F-pupillen zaterdag, F2, 3e klasse 29

10 oktober 2015 9:00

Onbekend

Om 9 uur werd in Witmarsum afgetrapt voor de wedstrijd Mulier F1 – SWZ Boso Sneek F2. Vooraf op papier een zware tegenstander; ongeslagen en 30 doelpunten voor en slechts 4 tegen na 3 wedstrijden.

De mannen van F2 begonnen scherp en voortvarend aan de wedstrijd en in de 2e minuut mondt een mooie aanval over rechts uit in een treffer van Joost: 0-1.

In de derde minuut volgt een corner, maar het schot van Sven mist het doel.

Vervolgens verplaatst het spel zich naar de andere helft en volgt een corner voor Mulier die wordt weggewerkt door de F2. Na nog een tweetal aanvallen van de F2 volgt een doelpoging van Mulier die wordt gestopt door keeper Justin. Daarna volgt helaas de gelijkmaker van Mulier.

Het is een spannende wedstrijd en er volgen over en weer een aantal aanvallen en doelpogingen. 1 van de doelpogingen mondt uit in een corner. Sven speelt de bal kort op Jesse en Jesse scoort de 2-1.

Na de aftrap van Mulier volgt direct een doelpoging door Mulier die wordt gestopt door Justin. Er volgt een corner, maar de bal gaat naast het doel. Even later weet Mulier toch te scoren na een miscommunicatie in de achterhoede. Het is 2-2.

De F2 doet nog een paar doelpogingen, maar deze belanden niet in het doel. De rust volgt.

Sven neemt de positie tussen de palen over van Justin in de tweede helft. Het begin is goed met een schot van Tijs op het doel, maar het schot gaat naast. Dan breekt Mulier uit en volgt de onfortuinlijke 3-2. Na twee corners voor de F2 volgt de gelijkmaker door Jesse, het is 3-3 en de spanning is om te snijden. In de volgende minuten volgt een corner en een aanval van de F2, maar de bal wil er niet in. Dan breekt Mulier uit en scoort 4-3.

Na een schot van Jayden op de lat weet Jesse in de 14e minuut van de tweede helft de gelijkmaker te scoren, het is 4-4.

Helaas krijgt Mulier na deze gelijkmaker de overhand en ondanks een redding van Sven tussendoor wordt het 5-4. Na een redding op de doellijn door Damian volgt ook de 6-4. De F2 weet er nog een aanval en een corner uit te persen, maar in de 22e minuut scoort Mulier nog een keer. Eindstand in Witmarsum is dan ook 7-4.

Het was weer een zeer spannende wedstrijd. SWZ Boso Sneek F2 komt pas de 31e weer in actie uit tegen Lemmer F1 om 10:00.