SWZ Boso Sneek F2 verliest in Nijland

F-pupillen zaterdag, F2, 3e klasse 29

28 november 2015 9:00

Onbekend

Vandaag stond om negen uur de wedstrijd Nijland F1 – SWZ Boso Sneek F2 op het programma.

De mannen van F2 begonnen voortvarend aan de wedstrijd en de eerste kansen waren dan ook voor de wit-zwarten. 2 Goede voorzetten van Steffan van rechts worden weggewerkt en een schot van Hugo kan gepakt worden door de keeper. Jesse waagt ook een poging met schot maar de afstand is te ver. Aan de ander kant schiet Nijland naast. SWZ Boso Sneek F2 komt op voorsprong na een corner. Jesse ‘gooit’ hem voor de goal en via een tegenstander verdwijnt de bal over de doellijn: 0-1. Steffan weet de 0-2 te maken uit de rebound na een schot van Jesse. Een Corner van Nijland wordt prima door Hugo opgeruimd en even later met Joost een uitbraak van Nijland bij de middellijn te voorkomen.  Keeper Justin weet de 1-2 te voorkomen moet maar moet helaas wel een corner toestaan. Even later verschijnt Nijland alleen voor Justin en de eerste inzet weet hij met een prima reflex met zijn linker voet nog net te voorkomen. Ook de rebound weet hij nog aan te raken maar blijkt toch onhoudbaar: 1-2. Met een prima schot ramt Sven de bal hoog in de goal en zet de 1-3 op het scorebord. Bij een snelle uitbraak van Nijland beland de bal via paal naast het doel. Ook een corner voor Nijland levert gelukkig niets op. Vlak voor rust krijgen ook de wit-zwarten nog een corner die genomen wordt door Jesse.  Het daarop volgende schot van Sven wordt echter tot corner verwerkt.

De 2e helft lijkt een hele andere wedstrijd. Nijland weet er middels verre uittrappen van de keeper en een snelle voorhoede razendsnel uit te komen en de verdediging te verrassen.  De 2-3 valt dan ook na zo’n snelle uitbraak en de bal wordt en hoog over keeper Damian het doel ingeschoten. Een corner wordt door Justin kort op Jesse gespeeld die helaas over schiet. Na weer een snelle uitbraak staat de gelijkmaker op het scorebord. Aan de andere kant krijgen Justin, Jesse en Sven een aantal kansen, waarna Nijland weer snel eruit is en alleen op Damian af kan. Deze komt goed uit z’n goal en de bal wordt naast geschoten. De 4-3 volgt uit een onthoudbare vrije trap. Damian weet met een knappe redding de 5-3 te voorkomen. Even later moet ook Steffan, die de keeperspositie heeft overgenomen, nog een treffer incasseren: 5-3. Dit is tevens de eindstand.

Op basis van de 1e helft hadden Damian, Djayden, Hugo, Jesse, Joost, Justin, Steffan, Sven en Tijs het zeker verdiend om een punt mee naar Sneek te nemen.

Volgende week volgt al weer de laatste wedstrijd van de najaarscompetitie. Op 5 december wordt om negen uur aan de Molenkrite afgetrapt tegen EBC/Delfstrahuizen F1.