SWZ Boso Sneek F2 begint met overwinning

F-pupillen zaterdag, F2, 3e klasse 37

12 maart 2016 9:00

Onbekend

Vandaag ontvingen de mannen van F2 de Lemsters van CVVO F2. De F2 had er weer zin en stond dan ook al weer vroeg op het veld voor de warming-up. Om vijf voor negen was er nog geen tegenstander te bekennen en een no-show werd al gevreesd. Na enige omzwervingen van de Lemsters en een warming-up bestaande uit een wandeling vanaf het parkeerterrein van de hockeyvereniging kon er dan toch iets na negenen worden afgetrapt tussen SWZ Boso Sneek F2 en CVVO F2.

Na een minuut of tien wordt de score geopend door Jesse: 1-0. Drie minuten later neemt Jesse een corner kort op Justin en die krult hem schitterend in de verre hoek. Aan de ander kant is CVVO niet gelukkig met het nemen van de corners en ziet de bal tot twee keer toe achter verdwijnen. Justin schiet een keer naast en Joost haalt hard uit op de keeper. Ook Damian schiet na een corner tegen de keeper aan. Jesse probeert het vervolgens 3 maal achter elkaar met een afstandsschot maar weet ook de keeper niet te verrassen. Dat lukt Tijs wel, met een enorme lob speelt hij over de keeper heen die iets te ver voor zijn goal staat: 3-0. Voor keeper Sven was het een rustige eerste helft.

Justin, keeper van de tweede helft, stond ook iets te ver van de goal en moest kiezen tussen het duel aangaan of razendsnel terug. Hij koos voor het eerste en dat liep gelukkig goed af. De volgende kans is weer voor SWZ Boso Sneek helaas schiet Joost over. Na weer een corner is het wel raak en schiet Steffan via een tegenstander de 4-0 binnen. Sven ziet even later zijn schot naast de goal verdwijnen en het schot van Joost wordt gepakt door de keeper. Ook Justin had het vrij rustig in de tweede helft moest met een redding toch nog een keer in actie komen. Steffan waagt nog een poging maar weer staat de keeper in de weg. Jesse schiet nog een keer naast en Sven mag het proberen met een vrije trap na een handsbal. Na weer een corner en een 1-2tje zet Jesse de eindstand op het bord: 5-0. Het schot van Steffan is voor de keeper en het laatste wapenfeit van de wedstrijd is voor CVVO. De corner loopt op niets uit.

Een prima eerste wedstrijd na de winterstop en zoals gezegd hadden beide keepers het rustig. Niet in de laatste plaats omdat Hugo vandaag heer en meester was achterin. Volgende week spelen Damian, Djayden, Hugo, Jesse, Joost, Justin, Steffan, Sven en Tijs thuis tegen Makkum F1. Op dit moment de nummers 1 en 2. Voor de beker troffen beide opponenten elkaar afgelopen najaar en toen werd het duel in het voordeel van Snekers beslecht. Uit werd er  2-6 gespeeld.