Winst voor SWZ Boso Sneek F2 in spannend duel

F-pupillen zaterdag, F2, 3e klasse 37

19 maart 2016 9:00

Onbekend

Om negen uur werd er aan de Molenkrite afgetrapt tussen SWZ  Boso Sneek F2 en Makkum F1. Inzet van het duel was de voorlopige koppositie in de 3e klasse 37.

Beide teams begonnen goed en fel aan de wedstrijd en het werd al snel duidelijk dat beide teams gegroeid waren ten opzichte van een half jaar geleden.  De F2 had vandaag moeite met de fysiek sterke tegenstander en ook met het benutten van de kansen.

In de eerste helft kwamen de mannen van F2 op voorsprong door een goal van Tijs. Een aantal andere kansen waren prooi voor de goede keeper van de Makkummers.  Met zijn lange uittrap wist hij een paar maal de snelle voorhoede te bereiken die dan ook af en toe voor de goal van Damian opdoemden.  Bij een goede kans bracht de paal nog uitkomst. Even later werd de uitkomende Damian echter vakkundig uitgepeeld en was de 1-1 een feit. Dit was tevens de ruststand.

In de tweede helft zag de neutrale toeschouwer wederom een spannende pot met twee teams die aan elkaar gewaagd waren. Er werd gestreden om iedere meter. Wederom voor beide ploegen een aantal kansen en de F2 kwam een paar keer goed weg met een bal op de lat en op de paal. Ook Jayden had een paar keer een goede redding voor de thuisploeg. De eindstand werd door wederom Tijs op het scorebord gezet: 2-1.

In het paasweekeinde wordt er afgereisd naar Delfstrahuizen om de 1e competitiewedstrijd in te halen. Om negen uur wordt er afgetrapt tegen EBC/Delfstrahuizen F1.