SWZ Boso Sneek F2 pakt opnieuw 3 punten

F-pupillen zaterdag, F2, 3e klasse 37

16 april 2016 9:00

Onbekend

Om negen uur werd er aan de Molenkrite afgetrapt tussen SWZ Boso Sneek F2 en SJO EBC/Delfstrahuizen F1 respectievelijk de nummer 1 en 3 uit de competitie. Uit was er in een spannend duel nipt gewonnen: 1-2.

Met een stevige tegenwind was de 1e kans voor de Snekers en Jesse schiet maar net naast. Aan de andere kant komt Joost goed uit z’n goal en kan zo een tegentreffer voorkomen. Damian stuurt Justin met een diepe bal weg en die gaat recht op het doel af. Ondanks een duwtje in de rug weet hij de score te openen: 1-0. De volgende fase van de wedstrijd neemt de tegenstander het heft in handen. De gelijkmaker volgt na een hard schot van afstand en verdwijnt hoog in de goal: 1-1. Er volgen drie corners voor de tegenstander en drie keer is scheepsrecht. Met een hard schot volgt uit de derde corner de 1-2. Joost weet met drie knappe reddingen vlak achter elkaar eerst de 1-3 nog te voorkomen. Ook bij een volgende aanval weet hij eerst het schot nog te keren maar in de rebound is het wel raak: 1-3. SWZ Bosos Sneek laat het hoofd niet hangen en gaat op zoek naar de aansluitingstreffer. Een corner levert nog geen treffer op en er wordt door Justin over geschoten.  Even later weet Justin op de helft van de tegenstander de bal te veroveren en die geeft hem af op Jesse. Jesse haalt uit en de 2-3 is een feit. Op slag van rust weet Justin de stand weer in evenwicht te brengen.

In de tweede helft staat Jesse onder de lat en hebben de Snekers de wind in de rug. De keepster van de tegenstander voorkomt een aantal maal knap een voorsprong van de wit-zwarten. Ook de paal zit de Snekers in de weg,  die door zowel Sven als Joost hard geraakt wordt. Na een corner van Justin is het wel raak en Damian kopt knap binnen: 4-3. Een schot van Justin op de goal mist voldoende kracht. En een door Justin genomen corner draait voor de goal langs over de achterlijn. Tijs schiet net naast en aan de andere kant komt Jesse goed uit z’n goal. Even later ontsnappen de Snekers aan de gelijkmaker door een bal tegen en ook nog boven op de lat. Een schot van Justin kan de keepster nog net tot corner verwerken. Na een overtreding volgt er een vrije trap voor de Snekers. Sven legt de bal klaar en trapt hem van een behoorlijke afstand geweldig in de goal: 5-3. Justin, weer weggestuurd door een prima pass, kan alleen op de keeper af en maakt prima af. De eindstand is hiermee bepaald op 6-3.

Met de volle winst uit 5 wedstrijden en nog 3 te gaan kan er door Damian, Hugo, Jayden, Jesse, Joost, Justin, Steffan, Sven en Tijs al voorzichtig aan het kampioensschap gedacht gaan worden. Bij winst volgende week en indien Makkum F1, de nummer twee, punten morst kan het volgende week al beslist zijn. De mannen van F2 spelen volgende week uit in Lemmer tegen CVVO F2 om 11:20.