Monsterscore in stadsderby voor SWZ Boso Sneek F2

ONS Boso Sneek F2

27 februari 2016 10:00

Onbekend

Vanochtend stond op het sportpark van SWZ Boso Sneek een de stadsderby tussen SWZ Boso Sneek F2  - ONS Boso Sneek F2 op het programma. Om tien uur werd er afgetrapt op het frisse doch zonnige sportpark.

De eerste ontmoeting van dit jaar op het kunstgras pakte goed uit voor de mannen van F2 en het werd dan ook een waar doelpuntenfestijn. ONS Boso Sneek F2 kwam er op een spaarzame aanval na niet aan te pas  en ‘gelukkig’ werd niet iedere kans benut zodat de score uiteindelijk niet nog veel hoger uitpakte. Ook de twee doelmannen van de oranjehemden wisten met af en toe prima reddingen erger te voorkomen.

In de rust stond de teller op vier na de openingstreffer van Hugo, een diagonale streep in de kruising van Jesse en twee goals van Damian.

Na de rust gingen de mannen van F2 pas helemaal los. Damian, Justin, Damian en Steffan brengen de score op 8-0. Waarna Damian een strakke  voorzet van Steffan prima afrond. Ook de tiende komt op naam van Damian. De eindstand van maar liefst 15-0 komt vervolgens na goals van Damian, Djayden, Justin,  Jesse, Damian en Jesse op het scorebord.  De beide doelmannen, respectievelijk Steffan en Joost hadden vrijwel niets te doen. Zodat ook Joost bij de dode spelmomenten in de tweede helft dikwijls de goal van de oranjehemden opzocht. Met name Sven en Hugo hielden achterin de deur uitstekend dicht zodat iedere uitbraak van ONS Boso Sneek F2 vlot in de kiem gesmoord werd. Bewonderenswaardig was om te zien dat de oranjehemden tot het laatste fluitsignaal bleven voetballen en niet al lang de moed hadden opgegeven.

Na het zeer sportieve duel deden de mannen en dame van ONS Boso Sneek F2 met het penaltyschieten iets terug. Hoewel keeper Joost er vrijwel iedere keer knap bij zat, vlogen de ballen van de oranjehemden er vrijwel allemaal in. Het penaltyschieten werd dan ook in het voordeel van ONS Boso Sneek F2 beslist.

Een uitstekende wedstrijd van de mannen van F2. Komende zaterdag staat de eerste competitiewedstrijd op het programma: Om negen uur in Delfstrahuizen tegen EBC/Delfstrahuizen F1.