SWZ Boso Sneek ZM1 zet toppers om in overwinningen!

SC Boornbergum'80 1

vv Sneek Wit Zwart 1

Mannen, 1, 5e klasse A

10 april 2018 18:30

Onbekend

Afgelopen zaterdag moest SWZ Boso Sneek ZM1 de topwedstrijd spelen tegen MSC en gisteravond stond de volgende belangrijke pot alweer op het programma tegen Boornbergum. Beide wedstrijden werden omgezet in een overwinning en hierdoor kan de voorsprong op de runner-up oplopen naar 9 punten.

De mannen van Boot en Lodewijk starten nerveus tegen MSC en bereikten met de brilstand de rust, dit had gezien de kansenverhouding ook een voorsprong voor een van beide teams kunnen zijn. Na rust een spelbeeld met een voetballend SWZ Boso Sneek ZM1 en een enthousiast jagend MSC, een verfrissend open en leuke wedstrijd. Rinke Hiemstra wist uiteindelijk in de 60e minuut de ban te breken door bij een onoplettend moment van MSC een voorzet tot doelpunt te promoveren, al moesten hier wel 2 pogingen aan te pas komen! Niet veel later strafte wie anders dan Tim Posthuma matig verdedigen af door de 2e treffer van de dag te maken, MSC had goed tegenstand geboden maar bleek nu gebroken. De eindstand werd bepaald door Patrick Veenstra die een goede voorzet van oud-MSC-er Arnold Otten knap in de hoek krulde. Hierbij de link naar de samenvatting op RTV Drenthe: http://www.rtvdrenthe.nl/tv/programma/21/Onze-Club/aflevering/32425

De wedstrijd tegen Boornbergum stond ingepland voor gisteravond om half 7, dit in verband met het ontbreken van verlichting rondom het veld. De gastheren leken als nieuwkomer in de 5e klasse A de grote concurrent te worden van SWZ Boso Sneek ZM1 toen ze een uitstekende serie neerzetten, echter kon deze vorm niet aangehouden blijven. Zoals verwacht kropen de groenhemden in de kont en lieten ze SWZ Boso Sneek ZM1 op het hobbelige veld het spel maken, dit resulteerde in lastig voetbal. Na een klein half uur was het verzet gebroken toen Posthuma en Freerk de Jong binnen een tijdsbestek van enkele minuten het verschil maakten. Met deze voorsprong werd de rust bereikt, na de thee kroop Boornbergum nog verder op eigen helft en probeerde men met harde hand de nederlaag zo klein mogelijk te houden. Het was echter wederom Posthuma die het verschil maakte, hij knikte een corner van Freerk de Jong onhoudbaar achter de doelman. Niet veel later prikte Patrick van der Velde ook een doelpuntje mee door een scrimmage doeltreffend af te ronden alvorens Age Hains Boersma identiek aan Posthuma een corner van Freerk de Jong vogelvrij binnen mocht knikken. In de blessuretijd kregen de luie aanvallers van de gastheren de eerste echte kans, Jelmer Popma verkleinde zijn doel zodoende dat de bal enkel naast getikt kon worden. Kort samengevat; een degelijke 0-5 overwinning en weer 3 punten die bijgetekend kunnen worden!

Komend weekend staat de derby tegen IJVC op het programma, de IJlsters hadden een slechte competitiestart maar sprokkelden de laatste wedstrijden toch regelmatig punten bijeen. Traditiegetrouw is het altijd een lastige pot voor SWZ Boso Sneek ZM1 tegen de felle blauwhemden, hopelijk kan de vorm van de laatste weken doorgetrokken worden dan moet deze horde ook te nemen zijn!