SWZ Boso Sneek ZM1 wint ook de 16e wedstrijd op rij!

vv Sneek Wit Zwart 1

Woudsend 1

Mannen, 1, 5e klasse A

21 april 2018 15:00

Onbekend

Onder zomerse omstandigheden moest ZM aantreden tegen vv Woudsend op het kneiterharde kunstveld van sportpark Tinga. Met een beetje geluk kon het kampioenschap binnengesleept worden, alleen moest vv Ens dan punten van achtervolger MSC afsnoepen, hetgeen helaas niet gebeurde. Voor de 16e keer op rij werd wel een overwinning behaald en zodoende is elke volgende overwinning voldoende voor een feestje!

Woudsend kwam met duidelijke bedoelingen naar Sneek; de opbouw verstoren door vroeg druk te zetten en zo het spel van SWZ Boso Sneek ZM1 te ontregelen. Hier slaagden de gasten grotendeels in maar iedereen voelde aan dat dit geen 90 minuten volgehouden kon worden onder deze weersomstandigheden. Na een kleine tien minuten spelen wees de arbiter verassend voor iedereen naar de penaltystip van Woudsend na een vermeende handsbal. Een koud kunstje voor topschutter Tim Posthuma zou je zeggen, echter vandaag niet; zijn inzet belandde aan de verkeerde kant van de paal… Dit missertje werd echter een dikke minuut later alweer goed gemaakt door een voorzet koel en zakelijk binnen te prikken. Ook de 2-0 kwam van de voet van Posthuma die daarmee zijn 36e treffer wist aan te tekenen, waar houdt dit op vraagt men zich af! Woudsend wist hier eerlijk gezegd niks serieus tegenover te zetten, geen enkele kans of mogelijkheid werd gecreëerd, Jelmer Popma hoefde zich vandaag niet te onderscheiden. Freerk de Jong wist voor de rust nog een 3e doelpunt te maken toen hij bijna van eigen helft door kon lopen op de doelman, deze wist te passeren en een leeg doel voor zich zag.

De hoge temperaturen en de rubber-damp begonnen na rust bij Woudsend tol te eisen, druk zetten was er niet meer bij de rest van de middag, enkel nog tegenhouden en hopen op een eretreffer. Posthuma was vandaag binnen de “16” dodelijk, in een tijdsbestek van twintig minuten liet hij netjes om de 7 minuten een treffer aantekenen en tilde de score van 3-0 naar maar liefst 7-0. De trofee voor goal van de middag ging echter naar Daniel Bennik die vanaf hoogte penaltystip met een Cristiano-Ronaldo-omhaal wist te scoren, de handjes van het toegestroomde publiek gingen menig maal op elkaar! De jacht op dubbele cijfers werd weer ingezet maar verder dan een slotakkoord van Posthuma (totaal 7x) kwam SWZ Boso Sneek ZM1 niet, met een beetje meer scherpte had de score van vorige week geëvenaard kunnen worden maar het is niet anders!

Komende zaterdag wacht ons de uitwedstrijd tegen Espel, deze polderploeg was de 1e seizoenshelft een van de lastigste tegenstanders van SWZ Boso Sneek ZM1, het verschil werd destijds pas in de slotminuten gemaakt! Bij winst kan de platte kar uit de schuur gehaald worden, spannend!