SWZ Boso Sneek 45+1 kampioen!

ONS Sneek 45+1

vv Sneek Wit Zwart 45+1

18 mei 2018 20:10

Onbekend

Vrijdag 18 mei moesten de 45 plussers afreizen naar Vegelinsoord, waar FFS de gastheer was voor alweer het laatste toernooi 45+ voetbal. En er stond wat op het spel, want aan het einde van de rit worden immers altijd de prijzen verdeeld. SWZ Boso Sneek miste een aantal spelers die op trainingskamp in het buiten- of binnenland waren, maar je hebt het te doen met degenen die er wel zijn. De eerste wedstrijd was tegen stadgenoot ONS Sneek. ONS stond een punt achter SWZ Boso Sneek en het beloofde dus een pittige pot te worden. Lastig was het zeker. En het moet gezegd de paal hielp ons ook een handje. Het bleef 0-0 en de eerste horde op weg naar het kampioenschap was genomen. Daarna de wedstrijd tegen Nieuweschoot. Deze middenmoter kwam eerst voor na een misverstand tussen Jelle Bergsma en Martin Kruis. Gelukkig voor de zwart witten maakte Erik de gelijkmaker. Op het andere veld won FFS van ONS, waardoor een gelijkspel in de laatste wedstrijd voldoende was. FFS weerde zich echter kranig en kwam tot tweemaal toe op voorsprong. Erik die natuurlijk niet veel meters aflegt was het goudhaantje en scoorde de bevrijdende tweede treffer. Een beauty. Het kampioensfeest kon beginnen! SWZ Boso Sneek eindigde boven ONS en dat was met name voor onze Sneker stadsdichter Henk van der Veer een bittere pil. De victorie was voor SWZ Boso Sneek 45+.
Een passage in het dagboek van Van der Veer werd er niet aanbesteed.
In het persoonlijke virtuele dagboek van ons allen wel!