VV Sneek Wit Zwart MO17-1 begint goed aan bekertoernooi

Groep 1 10

29 augustus 2020 9:00

Onbekend

Na 2 weken trainen was afgelopen zaterdag de eerste wedstrijd voor de MO17-1 een feit. Er werd voor de bekervoorronde gespeeld tegen QVC MO17-1, toevallig ook de ploeg waar de MO17-1 de laatste wedstrijd tegen speelde voor de Corona crisis. Uiteraard nu met een ander team, wat ook gold voor de bezoekers uit Stavoren.

De MO17-1 bestaat dit jaar uit 18 enthousiaste meiden. Uit het team van afgelopen seizoen zijn overgebleven Lieke, Marjet, Roos, Hannah, Juul, Mirthe, Daniek, Eva en Flore. Nieuw in het team zijn Judith, Demi, Stella, Marije, Lisa, Sam, Anne Fenna, Willemijn en Kirsten.

Om 9.00 uur werd er onder leiding van scheidsrechter Ruben afgetrapt op een winderig Sportpark. Zoals gebruikelijk bij een eerste wedstrijd was het voor beide ploegen aftasten in de beginfase. De thuisploeg moest duidelijk nog aan elkaar wennen, QVC was meer ingespeeld, maar kon het desondanks de Wit Zwarten niet heel moeilijk maken. Achterin stond het prima bij Sneek onder aanvoering van laatste vrouw Hannah, er werd heel weinig weggeven. QVC probeerde het een paar keer met een afstandsschot vanwege het windvoordeel, maar Lieke lette gelukkig goed op. Gaandeweg de eerste helft kwam Sneek beter in de wedstrijd, maar ook zij wisten niet heel veel te creëren. Anne was dreigend maar haar schot ging voorlangs en Willemijn kwam net een teennagel te kort om een bal in te schieten. De 0-0 ruststand was dan ook vrij logisch.

In de rust werden de spreekwoordelijke puntjes weer even op de i gezet door Ivo, Sharon en Sander en met nieuw elan kwamen de meiden weer uit de kleedkamer. De tweede helft begon met een iets feller VV Sneek Wit Zwart. QVC mocht fysiek dan wel de bovenliggende ploeg zijn, de meiden lieten nu zien daar niet door geïmponeerd te zijn. Technisch was de thuisclub beter en er begon nu redelijk druk op het doel van de bezoeksters te komen. Nadat Anne, Lisa en Judith al een paar keer gevaarlijk voor het QVC doel waren verschenen, was het Marjet die na heel goed voorbereidend werk van Marije de 1-0 binnenschoot. Gedurende een minuut of 10 was de thuisclub beduidend beter en had het zichzelf kunnen belonen met de 2-0. Helaas bleef deze uit en kon QVC zich weer in de wedstrijd voetballen. En zij kregen ook een aantal uitstekende kansen. Twee keer leek het er op dat de gelijkmaker zou vallen, maar Daniek op de lijn en Kirsten met een geweldig blok brachten redding. Bij Sneek was het beste er inmiddels wel af door vermoeidheid, maar op karakter wisten de meiden de 1-0 over de streep te trekken. Na bijna 45 minuten floot de goed leidende scheidsrechter een sportieve, spannende en leuke wedstrijd af, waarbij het massaal opgekomen publiek de grote winnaar was.

Een prima begin van de MO17-1. Technisch was men de bovenliggende partij en daar kan uitstekend op worden doorgebouwd. Aankomende week op trainen en zaterdag uit bij SC Bolsward het volgende stapje maken.