VV Sneek Wit Zwart MO17-1 wint en bekert door

vv Sneek Wit Zwart MO17-1

12 september 2020 13:35

Onbekend

Afgelopen zaterdag stond voor de MO17-1 de laatste voorronde wedstrijd voor de beker op het programma. In Leeuwarden namen de meiden het op tegen Blauw Wit ’34 MO17-1, een team wat we ook in de competitie zullen tegenkomen. De meiden uit Sneek zouden aan een punt genoeg hebben om naar de knock-out fase van het beker toernooi te gaan, maar op een punt spelen is lastig, vandaar dat men voor de volle winst wilde gaan. Dit moest wel gebeuren zonder Sam, die te veel last ondervond van een hamstring, ze was gelukkig wel mee voor de morele ondersteuning en als assistent van Ivo.

Helaas was de voorbereiding nogal rommelig. Er was vanwege de coronamaatregelen geen kleedbox voor de meiden beschikbaar, na wat overleg met het verder zeer gastvrije en sportieve Blauw Wit ’34 kregen de meiden dan toch nog een box toegewezen. Hierdoor was de voorbereiding dermate in de war geschopt dat VV Sneek Wit Zwart even nodig had om in de wedstrijd te komen. Gevolg was een wat ongeconcentreerd begin waar de gastvrouwen dankbaar gebruik van maakten, zij scoorden namelijk al heel snel de 1-0. Sneek bleef daarna onrustig voetballen, de eerste 20 minuten werd niet het niveau gehaald wat de meiden normaal wel laten zien. Het bleef met enig fortuin gelukkig bij 1-0 en na wat omzettingen kregen de gasten meer grip op de wedstrijd. Sneek liet zich nu regelmatiger voor het Leeuwarder doel zien en na een kans voor Lisa na goed werk van Demi, was het Judith die na op karakter doorzetten de gelijkmaker op het bord zette, 1-1. Hierna volgde een fase met goede pressing van de MO17-1 en het was Lisa die haar eerste van het seizoen maakte en de 2-1 voor VV Sneek Wit Zwart. Net toen iedereen die Sneek een warm hart toedraagt dacht dat de meiden nu zouden doorzetten stond de 2-2 ook alweer op het bord. Een opstomende Blauw Wit speelster werd onvoldoende aangepakt en zij schoot de gelijkmaker binnen. Vlak voor rust kreeg Sneek een vrije trap van de uitstekend leidende scheidsrechter op een meter of 30 van het doel. Marjet besloot in één keer op doel te schieten en gedragen door de harde wind vloog de bal schitterend binnen, 2-3. Met deze stand werd ook de rust bereikt.

Omdat we niet naar de kleedbox konden werd de rust op het veld gehouden alwaar een zeer zoet glaasje limonade werd genuttigd. Met een paar verse wissels en wat omzettingen werd de tweede helft begonnen. Met de wind in de rug zette Blauw Wit ’34 direct aan en al snel kregen ze loon naar werken, 3-3. Ondanks deze tegenslag bleef Sneek gelukkig nu wel voetballen. Ondanks de harde wind tegen werd de tegenstander goed van het doel gehouden door verdedigers Hannah, Daniek, Juul, Kirsten, Flore, Stella, Roos en Marije. Hierdoor kreeg het middenveld ook meer grip en kwamen Eva, Anne en Mirthe ook steeds beter in de wedstrijd. De betere kansen waren nu toch echt voor Sneek en nadat Willemijn en Judith wat ongelukkig in de afronding waren, was het Marjet die na een indrukwekkende solo vanaf het middenveld de MO17-1 wederom op voorsprong zette, 3-4. Hierna probeerde Blauw Wit het nog wel maar Sneek kreeg het niet echt moeilijk meer. Lieke zweefde nog mooi een bal uit de bovenhoek, maar daarmee was de Leeuwarder dadendrang dan ook wel genoemd en kon er wederom een overwinning worden bijgeschreven. 9 punten uit 3 wedstrijden, een zeer geslaagde bekervooronde/oefencampagne. Ook vandaag lieten de meiden zien dat het mentaal wel goed zit, als het voetballend even niet lukt wordt er wel gevochten voor een beter resultaat. Met deze instelling kunnen we echt wel verder, zou in de competitie nog wel eens belangrijk kunnen zijn.

Zaterdag aanstaande begint voor de MO17-1 de competitie met een thuiswedstrijd tegen FC Assen MO17-1. Aanvang van de wedstrijd is 10.45, wij hopen u daar allen weer te mogen begroeten.