VV Sneek Wit Zwart MO17-1 wint op karakter in Bolsward

vv Sneek Wit Zwart MO17-1

5 september 2020 9:00

Onbekend

Zonder de afwezige Mirthe vertrok de MO17-1 afgelopen zaterdag in alle vroegte naar Bolsward, alwaar de tweede wedstrijd in de bekervoorronde werd gespeeld. Bij winst zou er een grote stap richting de knock-out fase worden gezet, dus de meiden wisten wat er op het spel stond.

Er werd besloten de tegenstander direct vast te zetten en deze tactiek wierp direct haar vruchten af, Sneek Wit Zwart scoorde namelijk al binnen de minuut. Lisa ontfutselde een speelster van SC Bolsward de bal en stuurde Marjet de diepte in, zij scoorde beheerst met een droog schot in de hoek, 0-1. Hierna probeerde Sneek door te drukken, maar men was telkens iets te gehaast om echt gevaarlijk te worden. Na een kwartier voetballen kwam SC Bolsward beter in de wedstrijd, Sneek moest terug en het had op momenten houden en keren om de gastvrouwen van scoren te houden. Eenmaal schoot de Bolswarder spits naast in een één op één situatie met Lieke, dezelfde Lieke redde met de vingertoppen en de binnenkant paal bij een ziedend schot vanaf de 16 meter. Gedurende de eerste helft bleef Bolsward de iets makkelijker voetballende ploeg, maar de MO17-1 stelde daar een flink stuk onverzettelijkheid tegenover. Iedereen werkte zich het snot voor de ogen en men probeerde Bolsward zo veel als mogelijk te ontregelen. Lisa en Marjet kregen nog een klein kansje voor de rust, maar meer zat er voor de gasten op dat moment niet in. Zonder verdere kleerscheuren werd de rust gehaald.

In de rust kreeg het team de complimenten voor de inzet en werd hen verteld iets meer rust aan de bal te houden. Het fijne van dit team is dat aanwijzingen altijd vrij goed worden opgevolgd. De tweede helft begon met een veel beter Sneek wat nu weer gelijkwaardig was aan Bolsward. Door wat omzettingen op het middenveld kwam er meer rust in de ploeg en werden de combinaties weer beter. Er ontspon zich meer en meer een geweldig leuke wedstrijd met twee ploegen die vol voor de winst gingen. Backs Stella en Roos en later Marije en Flore waren vandaag het toonbeeld van inzet en zij vochten menig duel uit met hun directe tegenstander. Centraal leidden Hannah en Daniek samen met voorstoppers Kirsten en Juul soeverein de verdediging, Bolsward kwam eigenlijk buiten standaard situaties niet echt meer voor het Sneker doel. Op het middenveld kwam men gaandeweg de tweede helft ook weer beter in de wedstrijd, zo probeerden Anne en Eva een paar keer voorwaartsen Willemijn, Judith en Sam aan het werk te zetten, maar Bolsward had de zaakjes verdedigend ook prima voor elkaar. Helaas viel Demi nog uit, zij was niet helemaal fit aan de wedstrijd begonnen. Met nog een kwartier te gaan was Sneek eigenlijk weer de bovenliggende partij. Na een prachtige combinatie op het middenveld kreeg Lisa een prima mogelijkheid, maar haar schot verdween net naast. Met nog 10 minuten te gaan was het Marjet die de wedstrijd op slot gooide. Ze pikte de bal op het middenveld op, stoomde richting het Bolswarder doel en met een hard schot liet ze de keepster kansloos. Hierna voetbalde Sneek Wit Zwart de wedstrijd professioneel uit en kon men na 80 minuten wederom een overwinning vieren.

Doordat QVC van Blauw Wit’34 won heeft men volgende week tegen datzelfde Blauw Wit aan een punt genoeg om de volgende ronde te halen. Wij hopen op veel support volgende week in Leeuwarden, de wedstrijd begint om 13.35 uur.