VV Sneek Wit Zwart JO17-1 bindt ook SC Stiens JO17-1 aan de zegekar

Hoofdklasse A

3 oktober 2020 10:30

Opstelling vv Sneek Wit Zwart JO17-1

Op Sportpark It Gryn in Stiens stond vandaag de eerste wedstrijd van VV Sneek Wit Zwart JO17-1 zonder publiek op het programma. Nou ja, bijna zonder publiek, want uiteraard waren onze ‘rijdende’ ouders wel aanwezig en zij zagen een goede wedstrijd van de Snekers.

Voorafgaand aan de wedstrijd wisten we niet precies wat we konden verwachten van de gastheren. Door alle corona-perikelen speelde de ploeg nog geen competitiewedstrijd, maar gelukkig is het adagium van VV Sneek Wit Zwart: “We kijken niet naar een ander, maar altijd naar ons zelf”.

Ook in Stiens lieten de Snekers zien dat het goed kan voetballen. Door goed druk zetten bij balbezit van de tegenstander kon die zelfde tegenstander niets anders doen dan lange ballen geven. Doordat de Sneker verdedigers hier goed op anticipeerden was het balbezit weer snel voor de wit-zwarten.

Als de ploeg uit Sneek de bal had, wist het ook vaak er iets goed mee te doen. Veel aanvallen, veel kansen en uiteindelijk ook veel doelpunten. Zo stond het bij rust 0-3 door doelpunten van Roan, Ronan en Stijn.

Na rust veranderde er weinig aan het spelbeeld. De Snekers bepaalden wat er gebeurde en wisten de einduitslag uiteindelijk te brengen op 0-6. De doelpunten werden gemaakt door (resp.) Stijn, Roan en Thijs B.

Al met al weer een goede wedstrijd van VV Sneek Wit Zwart. Zaak is nu om het goede gevoel vast te houden, niet te overmoedig worden en te blijven werken aan de mindere punten in het spel. Gelukkig volgen er nu weer 2 trainingen waar er weer hard gewerkt zal worden.