Openingswedstrijd prooi voor Sneek Wit Zwart JO17-1

19 september 2020 10:30

P Hoekstra

Opstelling vv Sneek Wit Zwart JO17-1

Vandaag was het dan eindelijk zo ver. De eerste competitiewedstrijd van het seizoen 2020-2021 stond op het programma. In Leeuwarden was om 10.30 uur de aftrap van de wedstrijd tegen Leeuwarder Zwaluwen JO17-1.

In het begin van de wedstrijd was het voor beide partijen zoeken naar het juiste spel en dit resulteerde aan beide kanten in een paar kleine mogelijkheden. Helaas voor beide ploegen werd er niet gescoord.

Na een kwartier kregen de Snekers wat meer grip op het spel en werd het veldoverwicht wat groter. Ook werden er wat meer kansen genoteerd voor de gasten, maar tot doelpunten kwam het niet. Ook een makkelijk gegeven penalty werd niet benut waardoor het nog steeds 0-0 bleef. Totdat Stijn in de slotfase van de eerste helft oog in oog kwam te staan met de keeper van de Leeuwarders. Deze passeerde hij ogenschijnlijk makkelijk en wist de bal daarna in het lege doel te werken. Hiermee kwam de stand op 0-1 en dat bleek ook de ruststand te zijn.

Tijdens de rust werd er 1 wissel doorgevoerd. Thijs B. kwam in het veld voor Ronan. Ook na deze wisseling veranderde er weinig in het spel. Het veldoverwicht was voor de Snekers en de Leeuwarders konden niet echt een vuist maken.

Mede door goed druk zetten en daar uit voortkomende foutjes hadden de gastheren niet veel meer in te brengen in het restant van de wedstrijd. De Snekers daarentegen kreeg nog een aantal goede kansen. Uiteindelijk werden er nog 3 benut waardoor de eindstand op 0-4 kwam. De doelpunten werden gemaakt door (resp.) Stijn, Roan en Dylan.

Al met al een goede wedstrijd waarin ons eigen spel steeds beter werd. Ook werd er gewerkt aan het zelfvertrouwen welke we weer meenemen naar de wedstrijd volgende week tegen VV Balk JO17-1 thuis om 12.45 uur.