Eerste thuisduel een prooi voor VV Sneek Wit Zwart JO17-1

Hoofdklasse A

26 september 2020 12:45

Opstelling

Vandaag stond op het Sportpark Sneek Wit Zwart de eerste thuiswedstrijd in de Hoofdklasse van het seizoen 2020-2021 op het programma. Tegenstander tijdens deze wedstrijd was VV Balk JO17-1. Op voorhand wisten we dat de teams van Balk fysiek sterk zijn en daarnaast ook nog eens goed kunnen voetballen.

Vanaf het eerste fluitsignaal was het echter de ploeg uit Sneek die de boventoon voerde. De tegenstander werd overal op het veld vastgezet en kregen geen seconde de tijd om in het spel te komen. Fel jagen op de bal, goed de duels aangaan en zelf het positiespel goed uitvoeren. Dit resulteerde na 3 minuten al in een treffer van Dylan.

Ook de volgende 15 minuten werd er geen spaan heel gelaten van Balk. Uiteindelijk resulteerde dit in een stand van 4-0 na 18 minuten door doelpunten van Mark, wederom Dylan en een mooi afstandsschot van Jens.

Na de 4 doelpunten namen de Snekers gas terug. Hiermee liet het de gasten beter in het spel komen en door enkele tactische zetten van de Balkster staf kregen de wit-zwarten het wat lastiger. Er kwam ook wat kansjes waarvan er in de blessuretijd van de eerste helft eentje in ging. Hiermee kwam de ruststand op 4-1.

Tijdens de limonade probeerden de Snekers elkaar weer scherp te krijgen. Na rust moest er weer net zo gespeeld worden als de eerste 18 minuten van voor rust.

Het pakte na rust echter wat anders uit. De echte scherpte ontbrak nog wat en uiteindelijk leverde dit een terechte treffer op van de Balksters. Hiermee kwam na 53 minuten de stand op 4-2. Zou het dan toch nog spannend worden aan de Molenkrite?

Om die laatste vraag gelijk maar te beantwoorden, nee. Het zou niet meer spannend worden. De Snekers wisten na de tweede treffer van Balk de juiste versnelling weer te vinden en kreeg weer meer vat op het spel met als resultaat de 5-2 gemaakt uit een strafschop genomen door Dylan.

Ook viel er nog een zesde treffer. Spits Jens wist de bal vanaf een meter of 30 over de Balkster doelman te knallen en bracht hiermee eindstand op 6-2. Een keurige overwinning van VV Sneek Wit Zwart JO17-1 die volgende week op bezoek mogen bij SC Stiens.