Sneek Wit Zwart MO17-1 neemt punt mee uit Marum

26 september 2020 10:45

R. Boonstra

Onbekend

Afgelopen zaterdag stond er voor de MO17-1 een uitwedstrijd op het programma tegen SV Marum MO17-1. Ook zij hadden hun eerste wedstrijd redelijk geflatteerd verloren en waren net als Sneek op zoek naar de eerste punten van de competitie. VV Sneek Wit Zwart speelde vandaag zonder Judith en Mirthe, dit vanwege het feit dat er maar 16 speelsters op het wedstrijdformulier mogen staan, een vervelende consequentie van een luxe probleem.

Om 10.45 uur werd er onder heerlijke voetbalomstandigheden afgetrapt. Een flauw zonnetje, geen wind en een goed bespeelbaar veld. Marum zat er gelijk goed bovenop en Sneek had moeite om in de wedstrijd te komen. De thuisploeg kreeg wat kleine kansjes, maar achterin had men de boel redelijk onder controle (met name Roos en Marije speelden een dijk van een wedstrijd). Al snel kreeg Sneek Wit Zwart wel een domper te verwerken, Demi moest met een bovenbeen blessure de strijd staken. In deze fase was Marum duidelijk de betere ploeg, bij Sneek leken sommige meiden te denken dat de bal een tikkende tijdbom was die zo snel mogelijk ver weg geschoten moest worden, het spel was daardoor erg onrustig. Toch kregen de gasten wel haar mogelijkheden. De eerste goede aanval leverde een klein kansje voor Sam op, aangespeeld door Flore, haar schot was echter buiten de palen. Diezelfde Sam kreeg wederom een mogelijkheid na een goede diepe bal van Eva, maar helaas ontbrak ook dit keer dat beetje geluk. De wedstrijd kabbelde de eerste helft een beetje voort zonder dat beide ploegen echte kansen kregen. Sneek had wel moeite met de fysieke kracht van de tegenstander, maar Marum kon niet echt doordrukken. Marjet kreeg na een goede solo een mogelijkheid, maar haar schot mislukte. Direct daarna was Marum gevaarlijk, maar Lieke en Juul wisten in de rebound erger te voorkomen. Met de brilstand en wat irritatie onderling werd de rust gehaald.

In de rust kregen de meiden te horen dat de frustraties niet op elkaar afgereageerd moesten worden en bovenal dat er gevoetbald moest worden. Balletje sneller rond te laten gaan en uit de duels te blijven. Dit was blijkbaar het pepmiddel wat de meiden nodig hadden want er stond in de tweede helft een heel ander VV Sneek Wit Zwart op het veld. Vanaf het beginsignaal liepen de combinaties een stuk beter en ging ook het tempo omhoog. Marum had blijkbaar flink wat krachten verspild de eerste helft want ze kwamen moeilijk onder de druk van de Wit Zwarten vandaan. Anne kreeg al snel een goede mogelijkheid, haar schot ging helaas net naast. Sneek bleef doordrukken en zette de tegenstander goed vast op eigen helft. Marjet en wederom Anne kregen een goede mogelijkheid, helaas hadden beide het vizier niet op scherp. Het leek wachten op de openingstreffer van Sneek. Daniek zag een schot binnen de 5 meter ternauwernood worden geblokt, Lisa schoot net naast na heel goed doorzetten van diezelfde Daniek. Helaas bleef de op dat moment verdiende voorsprong uit en vond Marum de tweede adem. Sneek moest weer in de achteruit en nu was de thuisploeg weer voor het Sneker doel te vinden. Stella wist de handige rechtsbuiten gelukkig een paar maal goed af te stoppen, Hannah en Kirsten verdedigden met verve en Lieke was nog twee keer belangrijk bij aanvallen van Marum. In de slotfase viel Sam helaas ook nog uit met een blessure en kreeg Willemijn nog een bal vol in haar gezicht. Dit had gelukkig geen invloed meer op de wedstrijd die vrij snel hierna was afgelopen.

Een wedstrijd met twee gezichten, Sneek de eerste helft ondermaats, de tweede helft prima op dreef. Derhalve konden zowel Marum als Sneek Wit Zwart wel leven met een gelijkspel. Inzet de tweede helft zoals het hoort te zijn, dus geen gezeik, maar knokken voor en met elkaar. Alleen op die manier haal je punten in deze sterke competitie. Zaterdag aanstaande speelt de MO17-1 thuis tegen Blauw Wit ’34 MO17-1. Aanvang van de wedstrijd is 10.45, wij zien u dan graag weer.