VV Sneek Wit Zwart MO17-1 krijgt te weinig na prima wedstrijd

Hoofdklasse 01

19 september 2020 10:45

Onbekend

Afgelopen zaterdag stond de eerste competitiewedstrijd van de najaarscompetitie op het programma. De MO17-1 komt uit in de hoofdklasse en dat betekent een aantal nieuwe tegenstanders. Zaterdag was dat het voor ons onbekende FC Assen MO17-1, gelukkig gold voor de gasten hetzelfde zodat beide ploegen onbevangen aan de wedstrijd begonnen. De MO17-1 moest het vandaag zonder de lichtgeblesseerden Kirsten en Demi doen, terwijl Willemijn met de MO15-1 op pad was.

Onder stralende omstandigheden werd er om 10.45 afgetrapt en er ontspon zich direct een aantrekkelijke en spannende wedstrijd. Beide ploegen legden goed (bij vlagen heel erg goed) voetbal op de mat en deden helemaal niets voor elkaar onder. De eerste kans was voor Lisa na goed werk van Sam, maar haar schot trof geen doel. Hierna verscheen Assen een paar keer voor het doel van de thuisploeg maar achterin stond het onder aanvoering van laatste man Hannah prima en wist Lieke een paar gevaarlijke ballen uitstekend onschadelijk te maken. In deze fase van de wedstrijd waren de betere kansen echt wel voor de thuisploeg. Anne liet een venijnig schot los, maar de keeper van Assen stond op de goede plek. Even later kon ze met iets meer geluk dan wijsheid tot twee maal toe redden bij een inzet van Marjet. Sneek bleef goed druk zetten op de tegenstander, deze kwam echter een paar keer via de tegenaanval gevaarlijk opzetten. Uit één van deze tegenaanvallen schoot Assen op de paal, Juul pakte de rebound prima op en zette Mirthe aan het werk. Zij bereikte Lisa en die maakte het prima af, 1-0. Helaas was de vreugde maar van korte duur, Assen kwam snel weer op gelijke hoogte na een prima aanval over hun rechterkant. Hierna kreeg Sneek nog een paar kansen en kansjes via Marjet en Mirthe, maar zou er niet meer worden gescoord, zodat de ruststand 1-1 was. Gezien het aantal kansen had Sneek wellicht recht op iets meer.

De tweede helft startte met Judith op de linksbuiten en Marije op de plek van Roos. Flore verving Stella. Sneek begon wederom prima. Judith zag haar schot ternauwernood worden geblokt door een Asser verdedigster. Assen begon langzamerhand het overwicht wat te krijgen, voornamelijk omdat de energie wat wegvloeide bij de thuisploeg. Op het middenveld moesten Eva en Daniek veel vuile meters maken om de gaten dicht te lopen, de linies begonnen bij Sneek wat verder uit elkaar te liggen en er werd ook minder goed gecoacht. Assen wist hier gebruik van te maken door via een snelle uitbraak te profiteren van de geboden ruimte en de 1-2 te scoren. VV Sneek Wit Zwart gaf zich echter niet direct gewonnen en probeerde de bakens te verzetten. Helaas ging dat soms wat te gehaast en werd de inspeelpass slordiger. Hieruit viel ook de 1-3, toen achterin de bal te kort werd rondgespeeld en Assen door goed te storen de bal kon oppikken, om vervolgens Lieke kansloos te laten. Ondanks deze nieuwe tegenslag probeerde Sneek alles voor een beter resultaat. Judith wist nog te scoren, helaas was dat in buitenspelpositie. Ook kreeg Sneek daarna nog een goede mogelijkheid via Sam na een prachtige aanval opgezet door Daniek en Judith. Sam kreeg nog een mogelijkheid na goed doorzetten, maar wederom was de keepster van Assen niet te passeren. Doordat de thuisploeg alles op de aanval gooide kreeg Assen de ruimte om te counteren en buitte dit prima uit door de 1-4 te scoren. Het slotakkoord was dan nog voor Sneek toen Marjet een corner in één keer op de paal schoot, maar ook dit leverde helaas geen treffer op. Het zou bij een zure 1-4 stand blijven.

Vandaag konden we zien dat we (vooral de eerste helft) uitstekend kunnen voetballen. Helaas moesten we het vooral op het conditionele vlak afleggen tegen FC Assen, qua voetbal was het erg aan elkaar gewaagd, dus dat geeft de Sneker burger moed. Aankomende week weer stapjes maken op de training en dan volgende week zaterdag naar Marum (niet Marrum) waar we om 10.45 uur zullen aantreden tegen de plaatselijke MO17-1. Tot dan.