JO12-1 start oefencampagne met monsterzege op LSC 1890 JO12-1

LSC 1890 JO12-1

21 augustus 2021 9:30

Onbekend

Sneek Wit Zwart JO12-1 (1e klasse) heeft zaterdag de eerste oefenwedstrijd tegen LSC JO12-1 (2e klasse) met 22-1 gewonnen. Met een nieuwe trainer (Sjoerd Bonnema) en 1 nieuwe speler Devin Postma (afkomstig van LSC) begon JO12-1 zeer voortvarend aan de wedstrijd. Bij de 1e timeout stond het al 5-0. Na de timeout ging de ploeg verder met waar het gebleven was, namelijk met doelpunten maken. Dat leverde een ruststand op van 8-0. Na rust kwam de doelpuntenproductie pas echt op gang. Bij een 10-0 tussenstand kreeg LSC in de 36e minuut een uitgesproken mogelijkheid om hun eerste doelpunt te maken wegens een gegeven penalty. Deze werd vakkundig benut: 10-1. Bij de 2e timeout (stand 17-1) werd vaste keeper Koen Koopmans gewisseld om als veldspeler ook nog zijn minuten te maken. Dat leverde hem zelfs een doelpunt op! Elke speler maakte daardoor minimaal 1 doelpunt. Kyaro Serra was de topscorer deze wedstrijd met 7 doelpunten.

Al met al een mooie overwinning en een prachtig begin van het seizoen. Volgende wedstrijd is tegen SC Joure JO12-1 die een klasse hoger (Hoofdklasse) spelen.