MO17-1 houdt hoofd koel

9103SN
DOKKUM
tel. 0519-294404

Afgelopen zaterdag stond er voor de MO17-1 een lastige uitwedstrijd op het programma. In Dokkum was Be Quick MO17-1 de tegenstander, zij stonden met een wedstrijd meer gespeeld dan de meiden in wit zwart op de tweede plaats. Winst zou betekenen dat Sneek de tweede plek weer over zou nemen en op 2 punten van koploper Bolsward zou komen. Dit moest echter wel gebeuren met een zwaar gehavend elftal. Door blessures ontbraken Tess, Iduna, Willemijn, Demi en Kyra, Judith was afwezig. Gelukkig konden Esmee, Fenna en Nynke van de MO15-1 meedoen, zodat er wel gevoetbald kon worden, maar dat er maar één wissel zou zijn.

Om 12.45 uur werd er afgetrapt op een glad kunstgrasveld onder herfstige omstandigheden. Sneek begon prima aan de wedstrijd. Met een straffe bries in de rug werd de thuisploeg direct vastgezet en dit resulteerde in een flink veldoverwicht. En al na 8 minuten kon de Sneker aanhang juichen. Een strakke corner van Silke werd prima binnengelopen door Aynur, 0-1. Sneek bleef de druk er goed ophouden en Dokkum kon maar niet onder deze druk uitkomen. Al snel viel ook de tweede goal voor de gasten. Tessa onderschepte koppend een bal, deze kwam voor de voeten van Ilse, met een prima actie maakte zij de 0-2. De hele eerste helft was Sneek Wit Zwart de betere en Ilse kreeg nog een dot van een kans op de 0-3, helaas kon de keeper redding brengen. Dokkum kreeg een drietal corners te nemen, maar dit waren dan ook eigenlijk de enige wapenfeiten van de thuisclub. Met een 2-0 voorsprong ging Sneek de rust in.

Tijdens de rust was de stemming opperbest, ook de begeleiding hoefde eigenlijk geen verdere instructies te geven, het was gewoon op deze manier doorgaan. Met de wind in de rug probeerde Dokkum nu Sneek onder druk te zetten, maar heel gevaarlijk werden de gastvrouwen niet. Achterin stond het prima met de beide Laura’s, Esmee en een ijzersterke Naomi. Het was Sneek zelf die de thuisclub weer in het zadel hielp. Er werd een ietwat domme indirecte vrije trap weggeven in de 16 meter, Dokkum kon hieruit de aansluitingstreffer scoren. Daarna gebeurde er ineens van alles. Naomi kreeg van de zeer jonge scheidrechter een onbegrijpelijke gele kaart en daarmee een tijdstraf van 10 minuten. Tessa reageerde hier ietwat cynisch op en ook zij kon met een gele kaart 10 minuten de bank opzoeken. Ook de leider kreeg geel nadat hij op een toch normale wijze aan de scheidsrechter vroeg wat er nu precies aan de hand was. Met 9 tegen 11 leek de MO17-1 een lastige 10 minuten te moeten doorstaan. Maar de meiden kregen een gezond fanatisme over zich heen na, voor hun gevoel, zoveel onrecht. Iedereen vocht voor wat ze waard waren en Dokkum kreeg eigenlijk niet echte kansen. Lieke moest wel een paar keer optreden en deed dit uitstekend. Het middenveld met Kiana, Nynke en Fenna stoorde vroeg zodat Dokkum ver van het Sneker doel werd afgehouden. Na 10 minuten mocht Naomi weer terug en vlak daarna ook Tessa, zodat het weer 11 tegen 11 werd. Sneek kon nu de wedstrijd redelijk eenvoudig uitspelen en kreeg nog een aantal kleine kansjes. Omdat de scheidsrechter het blijkbaar wel een vermakelijke wedstrijd vond werd er maar liefst 8 minuten blessuretijd bijgetrokken. In deze periode kreeg ook Dokkum nog een gele kaart en zodoende eindigden zij de wedstrijd met 10 man en Sneek Wit Zwart met 3 punten.

Een groot compliment voor de inzet en het prima voetbal deze wedstrijd, hierop kunnen we zeker voort borduren. Aankomende week weer goed trainen en dan aanstaande zaterdag naar Buitenpost. De wedstrijd begint om 12.00 uur.