MO17-1 knokt zich naar punt

8608XK
SNEEK
tel. 0515-413577

Na het midweeks bekeravontuur stond afgelopen zaterdag de eerste competitiewedstrijd op het programma. Tegenstander op Sportpark de Molekrite was VV Stiens MO17-1. Nadat de beide aanvoerders met de scheidsrecher op de foto waren gegaan in het kader van De week van de scheidsrechter werd er om 10.00 uur afgetrapt.

De wedstrijd begon erg rommelig, bij beide kanten was het redelijk onrustig aan de bal. Toch kreeg Sneek wel een behoorlijke kans, een schot van Tess kwam via de keeper en de lat bij Aynur, zij kon helaas net niet binnen schieten. Direct hierna kreeg Stiens een grote kans, gelukkig kon de verdediging redding brengen. Omdat ook Stiens de bal niet goed in de ploeg kon houden werd het van beide kanten een beetje lange halen, gauw thuis voetbal. Gelukkig kon Sneek wel profiteren van de onrust bij de gasten, Kyrah prikte na goed werk  van Judith, die een slechte inspeelbal van Stiens onderschepte, de 1-0 maken. Helaas kon de thuisploeg niet lang genieten van de voorsprong. Er werd door Sneek een vrije trap op de 16 meter weggegeven, deze werd mooi binnengeschoten in de kruising, 1-1. Sneek kwam maar niet in de wedstrijd en het bleef erg rommelig en onrustig. Desondanks waren er nog wel kansen over en weer. De beide doelvrouwen stonden echter prima hun vrouwtje en met een 1-1 werd de rust gehaald.

In de rust toch een paar kritische kanttekeningen van de trainer, het moest duidelijk anders. Gelukkig hadden de meiden dit zelf ook in de gaten en met frisse moed werd aan de tweede helft begonnen. Maar blijkbaar had de limonade een verdovend effect want binnen no time stond Sneek met 2-1 achter. Stiens begon hierna wat makkelijker te voetballen, waarbij het voor de Sneker meiden ploeteren bleef. Ondanks het feit dat het niet echt liep bleef het team wel hard werken om de wedstrijd weer naar zicht toe te trekken. Er kwamen ook nog wel kansen. Tess kreeg een goede mogelijkheid, na goed storen van Judith, terwijl ook Willemijn een mogelijkheid kreeg op succes. Maar vandaag leek dat beetje geluk te ontbreken wat je wel eens nodig hebt om te winnen. De MO17-1 bleef echter geloven in een goed resultaat en gelukkig kreeg het team loon naar werken. Silke wist met een prima actie en hard schot de 2-2 op het bord te zetten. Vlak voor tijd kreeg Stiens nog een enorme kans op de overwinning, gelukkig tikte Lieke een gevaarlijk schot prima uit de hoek. Hierna floot scheidsrechter Jos voor het einde en konden beide teams zich tevreden stellen met een punt.

Het voetbal was vandaag misschien niet wat we normaal wel kunnen laten zien, maar het begint met inzet en dat hebben de meiden gelukkig wel gedaan. Daardoor werd er toch nog een punt overgehouden.

Zaterdag a.s. speelt de MO17-1  uit bij Hardegarijp. De wedstrijd begint om 9.00 uur.