MO17-1 blijft in spoor koploper

9285WL
BUITENPOST
tel. 0511-541856

Afgelopen zaterdag toog de MO17-1 naar Buitenpost om het daar op te nemen tegen de lokale MO17-1. Zonder Iduna en Kyra, maar met Esmee van de MO15-1 moest het klusje worden geklaard. In de thuiswedstrijd werd er met 6-0 gewonnen, dus werd er met vertrouwen naar de wedstrijd uitgekeken. Daarbij had Buitenpost een waslijst aan blessures zodat zij de Sneker meiden niet op volle oorlogssterkte konden bestrijden.

Dit werd ook al vrij snel duidelijk in de wedstrijd. Sneek was veel beter dan de tegenstander en het was eenrichtingsverkeer. Na 8 minuten was het al raak toen Ilse een corner van Silke prachtig binnenkopte. Tessa had hierna pech toen een vrije trap van haar op de lat belandde. Maar al snel hierna werd het 0-2, Judith rondde een voorzet van Tess prima af. Sneek bleef de tegenstander goed vastzetten en na een mooie individuele actie van Silke kon Ilse in de 15e minuut de 0-3 scoren. De Sneker honger was echter nog gestild, want binnen 20 minuten werd het ook 0-4. Na een scrimmage voor het doel van Buitenpost was Tessa attent en scoorde eenvoudig. Hierna was het even gebeurd met de doelpunten al bleven de meiden in Wit Zwart prima voetballen. Het duurde tot de 35ste minuut voordat er weer een goal zou vallen. De prima op dreef zijn de Ilse, ondersteund door haar fanclub, maakte de 0-5. Met deze stand ging men de kleedkamer in.

De tweede helft liet hetzelfde spelbeeld zien als de eerste. Sneek in de aanval, Buitenpost in de verdediging. Al snel viel de 0-6. Het was weer Ilse die na goed werk van Tessa scoorde. Hierna werd het wat slordiger bij Sneek, begrijpelijk met zo’n stand en kon Buitenpost iets terugdoen. Onoplettendheid in de verder goed spelende verdediging werd afgestraft, 1-6. Sneek begon wat te gehaast te voetballen waardoor de kansen ineens uitbleven. Door een omzetting op het middenveld probeerde de trainer er weer lijn in te krijgen en dat slaagde prima. Sneek begon weer te voetballen en te scoren. De 1-7 kwam van (wo)man of the match Ilse, zij lanceerde haarzelf met een mooie beweging en rondde prima af. Het was dat de keepster van Buitenpost een aantal prima reddingen in huis had, anders waren de dubbele cijfers wel gehaald. Sneek zou nog eenmaal scoren. Het was de technisch sterke Naomi die een hard schot losliet, welke de keepster niet onder controle kreeg. Tess was er als de kippen bij om de rebound binnen te tikken, 1-8. Vlak hierna floot de prima leidende scheidsrechter voor het einde en konden de drie punten mee naar Sneek.

Aankomende zaterdag is de MO17-1 vrij, op 27 november is de lastige uitwedstrijd tegen Stiens MO17-1, zij staan met Sneek Wit Zwart gedeeld tweede.