MO17-1 Intercity dendert door

8701XE
BOLSWARD
tel. 0515-572797

Afgelopen zaterdag stond de tweede van drie finales voor de MO17-1 op het programma, uit bij koploper SC Bolsward MO17-1. Zoals bekend moeten de Sneker meiden de laatste drie wedstrijden winnen om kampioen te worden, de eerste werd vorige week glansrijk gewonnen uit bij Stiens. Op papier leek het vandaag een stuk zwaarder te worden. Thuis was kansloos met 0-4 verloren, dus ook dat zou een extra motivatie moeten zijn. Op de geblesseerde Iduna na was de MO17-1 compleet, als extra wissel werd Esmee geleend van de MO15-1.

Om 10:40 uur werd er afgetrapt onder mistige omstandigheden. Sneek Wit Zwart liet direct zien wat hun opdracht was en zette Bolsward vast op eigen helft. De gastvrouwen waren hier duidelijk niet op voorbereid, ondanks dat zij met een 5 vrouwsverdediging duidelijk voor een (voor hen toereikend) punt gingen. De snelle Sneker voorwaartsen bezorgden de Bolswarder verdediging handenvol werk. Omdat ook het middenveld en de verdediging van Sneek Wit Zwart hoog stond speelden de eerste 20 minuten zich voornamelijk op de helft van Bolsward af. Na enkele mogelijkheden voor de gasten was het na 15 minuten dan eindelijk raak. Judith en Tess deden het voorwerk, Ilse was attent meegelopen om de bal binnen te schieten, 0-1. Hierna kwam Bolsward iets beter in de wedstrijd, zij meldden zich nu wat vaker op de helft van Sneek. Maar ook vandaag stond de verdediging met de beide Laura’s en Esmee weer als een spreekwoordelijk huis. Het werd een keer echt penibel voor het Sneker doel, maar Laura B wist uitstekend redding te brengen. Sneek Wit Zwart kreeg ook nog een goede kans vlak voor rust via Judith, de bal werd helaas net voor ze zou schieten weggetikt. Met een 0-1 voorsprong ging Sneek de rust in.

De tweede helft was (letterlijk) koud begonnen toen Sneek op 0-2 kwam. De onvermoeibare Tess ging er op rechts vandoor, haar voorzet kwam bij Ilse terecht en zij schoot beheerst binnen. Bolsward was hierdoor duidelijk van slag, dit hadden zij gezien hun makkelijke overwinning in Sneek niet verwacht. De MO17-1 rook bloed en het was Silke die de wedstrijd zo goed als op slot gooide. Een corner van haar vloog in één keer binnen bij de eerste paal voor de 0-3. Sneek bleef uitstekend voetballen, waarbij iedereen 100% inzet gaf, er stond net als tegen Stiens een team wat voor elkaar door het vuur ging. Hierbij dient het middenveld met, afwisselend, Kiana, Aynur, Naomi, Kyra, Demi, Tessa en Silke te worden benoemd, deze meiden maakten door hun tomeloze inzet voor zowel de voorhoede als de achterhoede het voetbal een stuk makkelijker. Bolsward probeerde met een omzetting meer naar voren te gaan spelen, maar heel veel leverde dit voor de thuisclub niet op, Sneek gaf eigenlijk geen kansen weg. Na een verre uittrap van Lieke kwam de bal bij Tessa, zij zette weer eens aan voor een machtige rush en bezorgde de bal bij wederom Ilse. Onze spits heeft aan weinig ruimte genoeg om te scoren en ook deze kans werd omgezet in een goal, 0-4. De Sneker trein denderde door en er bleven kansen komen voor de bezoekers. Tessa kopte maar nipt over bij een corner en dezelfde Tessa had net te weinig geluk in de afronding na een goed opgezette aanval. Bolsward kreeg nog twee redelijk goede kansen, een vrije trap op de lat en een bal die verkeerd werd geraakt door Esmee. Gelukkig was Lieke attent. Het slotakkoord was voor Sneek Wit Zwart. Nadat Judith na een goed actie de paal had geraakt was het Tessa die met een vlammend schot de 0-5 op het bord zette. Vlak hierna floot de uitstekend leidende scheidsrechter voor het einde en werd ook de tweede finale winnend afgesloten.

Aanstaande zaterdag kan de MO17-1 de kroon op het werk zetten door thuis te winnen van Be Quick Dokkum MO17-1. Alleen winst telt, maar wanneer de meiden dezelfde energie en hetzelfde voetbal op de mat leggen als de afgelopen twee wedstrijden moet dit mogelijk zijn.