MO17-1 pakt negen punten in één week

8608XK
SNEEK
tel. 0515-413577

Het was een drukke week voor de MO17-1. In de jacht op SC Bolsward en prolongatie van de titel mogen er geen misstappen worden gezet, dus het is zaak elke wedstrijd te winnen. Op 14 mei toog de MO17-1 richting het voormalige eiland in de Zuiderzee om het daar tegen de lokale MO17-1 op te nemen. Het werd een ware slijtageslag op Urk. Het warme weer speelde een enorme rol in de wedstrijd. Vooral SWZ had hier last van, gevolg was een 1-0 achterstand. Gelukkig kon de knop worden omgezet en werd de rust ingegaan met een 3-1 voorsprong. De tweede helft was het uitvoetballen, wat de meiden prima deden. Toen de scheidsrechter affloot hadden beide teams nog één keer weten te scoren, zodat de MO17-1 met een 2-4 overwinning aan de haal ging.

Woensdagavond 18 mei stond de inhaalwedstrijd tegen Steenwijk/Olde Veste M017-1 op de rol in Sneek. De thuisclub had na 20 seconden al kunnen scoren, helaas ging de bal net naast. Hierna kwamen nog enkele goede kansen en mogelijkheden voor de Sneker meiden, maar het scoren wilde even niet vlotten. Nadat Steenwijk steeds beter in de wedstrijd kwam, viel de verdiende treffer dan toch nog. Een lange bal van Tessa werd door Judith beheerst binnengeschoten. Hierna was het een mirakel te noemen dat SWZ niet verder uitliep. Het leek wel of er een onzichtbaar scherm in het doel van de bezoekers hing, zelfs ballen op de lijn gingen er niet in. Maar SWZ kreeg wel loon naar werken en door wederom Judith en een werkelijk schitterend doelpunt van Naomi (een slalom door de verdediging a la Tomba la Bomba) zorgden voor een 3-0 ruststand. In de tweede helft kabbelde de wedstrijd een beetje verder (Iduna moest nog wel met een prachtige sliding een kans voorkomen), voordat Emma in de dying seconds de 4-0 op het scorebord zette.

Afgelopen zaterdag was er wederom een thuiswedstrijd tegen nummer 4 SC Joure. SWZ was de hele wedstrijd veruit de beter voetballende ploeg, maar ondervond enorme hinder van de uitstekende Jouster doelvrouw. We overdrijven niet dat zonder haar optreden de dubbele cijfers makkelijk zouden zijn gehaald. Sneek begon prima en gastspeler Merel maakte vlot de 1-0. Hierna werd het slordiger en slordiger en maakte Joure eigenlijk uit hun eerste de beste mogelijkheid de 1-1. De MO17-1 pakte het hierna gelukkig wel weer op en voor rust was het via tweemaal Ilse 3-1. De tweede helft begon SWZ echter weer niet goed en konden de bezoekers de aansluitingstreffer maken, 3-2. Nadat er driftig kansen werden gemist wist Judith, na een prachtige pass over de hele van Iduna, de “bevrijdende” 4-2 binnen te schieten. Diezelfde Judith had nog pech dat een prachtige lob op de paal belandde. Nadat Lieke nog een keer redding moest brengen was het slotakkoord voor de thuisclub. Judith was attent bij een voorzet en tikte de bal binnen voor de 5-2.

Belangrijke overwinningen voor de MO17-1. We kunnen met vertrouwen uitkijken naar de kraker van zaterdag. Dan speelt men om 13.00 uur bij SC Bolsward. Alleen winst telt om kampioen te worden, puntverlies betekent dat Bolsward kampioen is. Wij hopen op veel steun.