Blessuretijd nekt MO17-1

8608XK
SNEEK
tel. 0515-413577

Afgelopen zaterdag stond voor de MO17-1 de absolute kraker op het programma. Op het Sneker sportpark was SC Bolsward MO17-1 te gast, ook zij heeft net als de MO17-1 al haar wedstrijden nog gewonnen. Mocht SWZ vandaag winnen dan zou een grote stap richting het kampioenschap worden gezet, aangezien het doelsaldo van de Sneker meiden een stuk beter is. Zonder Ilse en Eva, maar met Esmee als vervanging werd er om 12.15 uur onder schitterende omstandigheden en grote publieke belangstelling afgetrapt.

Vanaf minuut één ontspon zich een geweldige wedstrijd. SWZ wat via combinatievoetbal de tegenstander probeerde vast te zetten en Bolsward die met een lange bal probeerde hun gevaarlijke voorwaartsen te bereiken. Toch was het SWZ wat in de eerst fase de wat meer bovenliggende partij was en ook de eerste mogelijkheden kreeg. Een kopbal van Tessa verdween over het doel, diezelfde Tessa kreeg daarna nog een prima mogelijkheid, maar maaide over de bal heen. Bolsward liet zich echter ook niet onbetuigd en de achterhoede, met de beide Laura’s en Iduna bleef keurig overeind, mede dankzij het attente meevoetballen van keeper Lieke. De meeste duels werden echter op het middenveld uitgevochten waarbij Demi, Emma, Naomi En Kianna zich van hun beste kant lieten zien. En er kwamen weer kansen voor de MO17-1. Silke kreeg een hele goede mogelijkheid, helaas ging haar schot net voorlangs. Daarna probeerde Tess het nog met een goede doelpoging, ook deze bal ging helaas net naast de verkeerde kant van de paal. De slijtageslag begon al snel zijn tol te eisen aan beide kanten, bij SWZ moesten Iduna, Demi en Aynur geblesseerd het veld verlaten (Aynur was zelfs net ingevallen) hierdoor konden de van een blessure teruggekeerde Judith en Esmee hun opwachting maken. Judith had direct een goede actie, helaas stuitte zij op de goede Bolsward keepster. Na 40 minuten Volgass voetbal floot de scheidsrechter voor de rust.

In de rust kregen de meiden een compliment voor hun inzet en het uitstekende spel. Er werd hen verteld dat er op dezelfde voet doorgevoetbald moest worden, dan zou de goal vanzelf komen. En Sneek startte ook de tweede helft prima. Ook de eerste kans was weer voor de thuisclub, een corner van Silke werd door Tessa over gekopt. Bolsward ging hierna in een hoger tempo spelen en feller de duels in en SWZ kreeg het lastiger. De meiden in Wit en Zwart kwamen goed weg toen een hard schot van de Bolswarders via de lat het veld weer in stuitte. Langzamerhand kregen de bezoeksters iets meer de overhand en SWZ moest in deze fase van de wedstrijd meer aan verdedigen dan aan aanvallen denken. En ook ging de vermoeidheid door het warme weer een rol spelen. Kianna had hier behoorlijk last van, de niet helemaal fitte Kyra kwam als vervanging voor haar binnen de lijnen. Bolsward bleef via lange ballen druk op het Sneker doel houden en er ontstonden een paar hachelijke situaties. Gelukkig was Lieke op dreef en wist met gevaar voor eigen leven als winnaar uit een 1 op 1 situatie te komen. SWZ kreeg nog één grote kans op de 1-0. Judith slalomde langs de verdediging, maar stuitte op de goalie van Bolsward, Silke schoot de rebound net over. Daar waar iedereen al rekening hield met een gelijkspel sloeg in de 8ste minuut van de blessuretijd het noodlot voor SWZ toch nog toe. Wederom een lange bal van achteruit bij Bolsward werd door de verdediging niet goed ingeschat. Lieke kon het schot wat hierop volgde nog keren, maar was kansloos op de rebound van de geheel vrijstaande Bolsward aanvaller. Dolle vreugde bij de bezoekers, dikke teleurstelling bij de thuisploeg. Vlak hierna floot de scheidsrechter af en stond SWZ met lege handen.

Ondanks het verlies een geweldige wedstrijd van de MO17-1. Er is uitstekend gevoetbald en ook qua inzet lieten de meiden zich van hun beste kant zien. En er is nog niets verloren, we mogen nog naar Bolsward om (net als voor de winterstop) daar proberen te gaan winnen. Aankomende weken echter eerst maar winnen om met een goed gevoel naar Bolsward af te reizen.

Aankomende zaterdag speelt de MO17-1 wederom thuis, tegenstander is Heerenveense Boys MO17-2. Aanvang wedstrijd is 10.30 uur.