Eerste wedstrijd op "groot" veld voor JO10 teams

8608XK
SNEEK
tel. 0515-413577

Met het oog op de aankomende doorstroming van de JO10 jeugd naar de JO11, werd er op zaterdag 30 april een onderlinge oefenwedstrijd gespeeld tussen spelers uit de teams JO10-3 & JO10-4 en JO11-3. Team JO10 werd versterkt door Jelte, keeper van JO10-2, in de rust kwam Tomas uit JO10-1 als versterking binnen de lijnen bij de JO11-3. Het voetbalvrije weekend werd benut om de JO10 teams een eerste wedstrijdervaring te geven in het 8-tegen-8 voetbal, wat zij volgend jaar in de JO11 zullen gaan spelen op de zaterdagen.

Rond 9:00 kwamen beide teams aan bij het sportpark van vv Sneek Wit Zwart,
Het gelegenheidsteam van JO10 trad aan in het geel en JO11-3 in het wit-zwart. De wedstrijd werd druk bezocht door de verschillende leiders, trainers, ouders en familieleden. De coaching werd verzorgd door Rene Banse (JO10) en Justin Kastl (JO11-3). Na enkele korte bemoedigende positieve woorden en aanwijzingen van beide coaches kon er om 9:30 worden afgetrapt na het fluitsignaal van scheidsrechter Richard Bos.

Lang ging de strijd gelijk op en werd er door beide teams leuk gevoetbald. Voor de JO10 was er toch wel een stuk meer ruimte om te voetballen dan gewend, maar die ruimte werd goed benut en al gauw vielen de eerste doelpunten aan beide kanten. Bij de time-out van de eerste helft was de stand van 2-1 in het voordeel van JO10. In de resterende minuten tot de rust werd de score verder uitgebouwd tot 5-1. Na de rust liet JO11-3 zien het nog niet op te geven en kwamen zij ook nog tot een aantal doelpunten, maar een nederlaag was niet meer te voorkomen. Eindresultaat 10-5 voor het gelegenheidsteam van JO10. Een leuke en leerzame wedstrijd. Dank aan alle aanwezige begeleiding en vrijwilligers!