VR1 vecht zich naar puntendeling

9254GA
HURDEGARYP
tel. 0511-472949

Afgelopen zaterdag stond er voor de VR1 een uitwedstrijd tegen Hardegarijp op het programma. Thuis werd moeizaam gewonnen en aangezien Hardegarijp thuis nog ongeslagen is, kon SWZ zich opmaken voor een lastige klus.

Om 14.00 uur werd er afgetrapt op een (op zijn zachtst gezegd) niet al te beste grasmat. De bal stuiterde alle kanten op en dat maakte goed voetbal voor beide ploegen lastig. Daarbij kwam nog het feit dat de focus er bij de VR1 niet geheel aanwezig was. De gasten begonnen niet al te geïnspireerd aan de wedstrijd en ook vanwege een aantal omzettingen i.v.m. afwezigen liepen de combinaties totaal niet in de eerste helft. Ook lag het tempo te laag om het de tegenstander echt lastig te maken. Het gehavende Hardegarijp bleef eenvoudig overeind en SWZ was niet bij machte om de bakens te verzetten. de 1-0 voorsprong van de thuisploeg was wel exemplarisch voor de eerste helft. Na een doeltrap werd er te lang getreuzeld met een voorzetting en via een Hardegarijp speler kaatste de bal in het Sneker doel. Tot de rust konden de bezoekers geen vuist maken en met een terechte achterstand werd de kleedkamer opgezocht.

In de rust vielen enkele harde woorden en met nieuw elan werd de tweede helft aangevangen. Het voetbal was misschien nog steeds niet goed, maar er was nu duidelijk wel meer inzet van Sneker zijde. Men was nu wel vaker voor het doel van Hardegarijp te vinden, maar op een dot van een kans voor Laura na werd SWZ nog steeds niet heel gevaarlijk. Sterker nog, de beste kansen waren voor Hardegarijp die er met scherpe counters soms goed uit kwam. Het was dat Lieke drie keer in een 1 op 1 situatie redding wist te brengen, anders was het een kansloze missie voor de VR1 geworden. Toch had de VR1 aan één goede combinatie genoeg om te scoren. Laura zette een aanval op, ontving de bal na een kaats terug en rondde beheerst af voor de 1-1. Hierna kreeg SWZ de geest en werd de druk opgevoerd. Hardegarijp werd de laatste 10 minuten onder constante druk gehouden, maar vandaag ontbrak het teveel aan voetbal om de wedstrijd in Sneker voordeel te kunnen beslissen. Derhalve een billijk gelijkspel waar beide partijen achteraf wel tevreden mee waren.

Het voetbal was dan vandaag niet goed, de VR1 heeft wel laten zien over een goede mentaliteit te beschikken om tot het laatst door te vechten voor een resultaat. Dat is voor deze wedstrijd het grootste winstpunt. Daarbij maakte Silke Bouma van de MO17-1 haar officiële debuut in VR1 en dat deed zij uitstekend.

Aankomende zaterdag speelt de VR1 om 12.30 uur thuis tegen SJO WTTC VR1.

Opstelling VR1: Lieke van der Wal, Maja Runic, Kyara Gillissen, Yvonne Dijkstra, Daniek Bouma, Zoë de Jong (60e Silke Bouma), Sinne Oostenveld, Laura Dozeman, Esmee Kuipers, Marjet Ruiter, Jody Witteveen.