Kampioen VR1 wint ook bij runner-up

9047JR
MINNERTSGA
tel. 0518-471600

Afgelopen zaterdag stond voor VR1 de laatste uitwedstrijd van de competitie op het programma. Tegenstander in Minnertsga was de nummer 2 St BMJ VR1. SWZ was twee weken geleden al kampioen geworden zonder te spelen, maar wilde natuurlijk ook graag de laatste twee wedstrijden winnen. Nadat we een leuke foto hadden gemaakt en de felicitaties en een fles Sonnema Berenburg van ST BMJ hadden gekregen vanwege het kampioenschap, een mooi en sympathiek gebaar, begon om 14.30 uur de wedstrijd.

Of het nu door het mooie weer kwam of omdat er niet heel veel spanning op de wedstrijd stond voor de gasten is moeilijk te doorgronden, maar SWZ startte niet goed. Het was wat chaotisch in het veld en van combinatievoetbal was geen sprake. De thuisclub zocht opportunistisch de aanval en had binnen 10 minuten succes. Een vrije trap kon door Lieke worden gekeerd, maar de rebound kon door slecht meelopen van de verdediging worden binnengeschoten voor de 1-0. Na een kleine 20 minuten spelen kwam de VR1 beter in de wedstrijd. De combinaties liepen vlotter en de linies werden korter op elkaar gehouden. Marjet leek in de 25ste minuut de gelijkmaker te scoren, maar deze werd afgekeurd vanwege buitenspel. Gelukkig liet SWZ zich niet van de wijs brengen en kon Marjet na goed werk van Iris en een prachtige pass van Laura de 1-1 binnenschieten. Tot de rust bleef SWZ de betere, maar gescoord werd er niet meer.

Met twee wissels in de rust begon SWZ uitstekend aan de tweede helft. Het liep weer als vanouds bij de Wit Zwarten en ST BMJ kon, mede door een straffe tegenwind, moeilijk van de eigen helft komen. Omdat de Sneker dames tot de 16 meter van de tegenstander goed voetbalden, maar vergaten om door te drukken, bleef BMJ redelijk makkelijk overeind. SWZ was voetballend wel veel beter en de thuisclub kwam door goed verdedigen niet tot kansen. SWZ kreeg gelukkig wel waar het recht op had. Nadat een corner van BMJ was afgeslagen kwam de bal bij Michelle. Met een prachtige lichaamsschijnbeweging stuurde ze haar tegenstander het bos in en haar splijtende pass werd door Marjet op waarde geschat. Koelbloedig rondde zij af voor de 1-2. De Sneker koek was daarmee nog niet op. De thuisclub, die moest winnen om uitzicht te houden op promotie, was aangeslagen en hier maakten de Wit Zwarten dankbaar gebruik van. Het was wederom Michelle met een assist en ook wederom Marjet die de wedstrijd met 1-3 definitief in het slot gooide. De VR1 voetbalde hierna de wedstrijd keurig uit en kon de drie punten meenemen naar Sneek.

Aanstaande zaterdag zal de VR1 worden gehuldigd na de laatste competitiewedstrijd tegen Balk VR1. De wedstrijd start om 12.30, wij hopen op een massale opkomst uit Sneek e.o. om de kampioenen toe te juichen.

Opstelling VR1: Lieke van der Wal, Iris Douma, Amarins Tjalsma (’60 Frederique van der Sluis), Kyara Gillissen, Esmee Kuipers (’46 Maja Runic), Laura Dozeman, Sinne Oostenveld, Zoë de Jong (’46 Daniek Bouma), Jody Witteveen, Norah Veltkamp (’75 Michelle Missler), Marjet Ruiter.