VR1 start competitie met 3 punten

8862AJ
HARLINGEN
tel. 0517-415918

Afgelopen zaterdag startte de competitie voor VR1 met een uitwedstrijd bij promovendus Zeerobben VR1. SWZ had een wat wisselend bekertoernooi gespeeld, maar de laatste trainingen naar deze wedstrijd toe gaven de begeleiding wel een positief gevoel over hoe de VR1 er voor stond. Om 13.15 uur werd er onder winderige omstandigheden afgetrapt, in wat een boeiend duel zou worden, met alles erop en eraan.

SWZ ging uitstekend van start. Omdat men de straffe wind tegen had, moest er wel worden gecombineerd daar de lange bal net zo hard terug zou komen. En de combinaties liepen in het eerste gedeelte van de wedstrijd prima. Zeerobben werd op eigen helft vastgezet en na 5 minuten kon de Sneker aanhang al juichen. Marrin gaf een prima voorzet vanaf rechts en de volledig over het hoofd gekeken Amarins kon de bal eenvoudig binnenlopen, 0-1. SWZ bleef prima voetballen en kreeg een aantal prima kansen en mogelijkheden om meer afstand van de gastvrouwen te nemen. Marrin kreeg twee goede kansen, helaas had ze het vizier (nog) niet op scherp. Geheel tegen de verhouding in kwam Zeerobben plots op 1-1. Een lange bal van achteruit werd door de verdediging niet goed ingeschat en de rechtsbuiten van Zeerobben wist de bal binnen te schieten. Door de tegentreffer was SWZ even van slag. Het combinatievoetbal werd ingeruild voor “snel naar voren”  voetbal, waarbij er te vaak balverlies werd geleden. VR1 kreeg voor rust nog wel een mogelijkheid via Marjet, maar 1-1 zou de ruststand worden.

Met de wind in de rug begon SWZ wederom goed aan de tweede helft. De combinaties waren weer terug en Zeerobben kwam door de harde woei ook moeilijk van eigen helft. Doordat SWZ de druk er goed op hield kon een treffer niet uitblijven. Deze kwam in de 60ste minuut via Marrin, dit na uitstekend doorzetten van Amarins, 1-2. Het was echt wachten op meer doelpunten van de Sneker dames, al bleven de counters van Zeerobben gevaarlijk. Bijna werd het uit zo’n counter 2-2, maar Lieke tikte een hard schot fenomenaal uit de kruising. Toch zouden de gastvrouwen weer op gelijke hoogte komen. Een hard ingeschoten bal kon door onze keepster nog worden gekeerd, maar de rebound werd door de spits van Zeerobben binnengetikt. SWZ liet zich niet uit het veld slaan door deze tegenvaller en zette de thuisclub weer onder druk. Al vrij snel leverde dat succes op. Daniek liet vanaf 25 meter een schot op doel los en geholpen door de wind viel deze prachtig net onder de lat binnen voor de 2-3. Wat daarna gebeurde was heel bijzonder te noemen. De scheidsrechter (die de hele wedstrijd vanuit de middencirkel volgde) floot om een onbegrijpelijke reden voor een strafschop voor de thuisclub. Daniek zou hands hebben gemaakt (absoluut niet), maar blijkbaar was het appelleren van Zeerobben voor hem genoeg de bal op de stip te leggen. Gelukkig bestaat er soms ook nog gerechtigheid. De penalty vloog via de binnenkant van de paal het doel weer uit en zodoende bleef SWZ op voorsprong. De laatste minuten werden professioneel uitgespeeld (met nog enkele goede kansen), zodat de eerste wedstrijd gelijk drie punten opleverde. Dik verdiende overwinning voor de Sneker dames.

Aankomende zaterdag speelt de VR1 thuis tegen Hardegarijp VR1. Aanvang van de wedstrijd is 12.30 uur.

Opstelling VR1: Lieke van der Wal, Amarins Tjalsma, Kyara Gillissen, Sinne Oostenveld, Frederique van der Sluis, Yvonne Dijkstra (’46 Ilse de Fouw), Laura Dozeman (’80 Michelle Missler), Daniek Bouma, Marjet Ruiter (’60 Maja Runic), Norah Veltkamp, Marrin van Maurik (’75 Jody Witteveen).

Er zijn ruim honderd foto's tijdens deze wedstrijd gemaakt, zie: