VR1 krijgt late gelijkmaker te verwerken

8561CA
BALK
tel. 0514-605991

Afgelopen zaterdag stond er voor de VR1 wederom een lastige uitwedstrijd op het programma. Men toog naar Balk alwaar men het tegen de lokale VR1 opnam. Traditioneel zijn dit wedstrijden die alle kanten op kunnen, ook vandaag zou het niet anders zijn. Onder koude omstandigheden werd er om 14.00 uur afgetrapt.

Net als vorige week begon SWZ met veel druk op het doel van de tegenstander. Dit resulteerde bijna al snel in succes, maar Michelle schoot in kansrijke positie over. De Sneker dames drukten echter goed door en binnen een kwartier was er ook een beloning. Sinne slalomde prachtig door de Balkster defensie en haar schot was de keepster te machtig, 0-1. De VR1 bleef hierna geconcentreerd spelen en voetbalde wat makkelijker dan de tegenstander. Helaas ontbrak in de eindpass steeds een beetje finesse, zodat er niet verder afstand kon worden genomen. Omdat de Snekers achterin al weken de zaken goed op orde hebben kon Balk niet al teveel uitrichten en met een verdiende voorsprong werd de kleedkamer opgezocht.

De tweede helft was een beetje een kopie van de eerste. SWZ met het verzorgder spel, Balk wat met veel energie probeerde gevaarlijk te worden. Balk was nu wel wat meer voor het doel van de Wit Zwarten te vinden, maar veel gevaar leverde dat nog steeds niet op. SWZ kreeg hierdoor wel meer ruimte om de genadeklap uit te delen, maar net als in de eerste helft was de eindpass vaak onnauwkeurig. Met iets meer zorgvuldigheid hadden de Snekers de wedstrijd in het slot kunnen gooien, Maar omdat dit niet gebeurde werd de oude voetbalwijsheid maar weer eens waarheid, wanneer je zelf niet scoort… In de laatste minuut van de officiële speeltijd stond het even niet goed bij de VR1 na een spelhervatting en Balk maakte hier dankbaar gebruik van om de gelijkmaker te scoren. Na een paar minuten blessuretijd floot de scheidsrechter af en moesten beide teams genoegen nemen met een punt.

Natuurlijk is het zuur om zo laat een gelijkmaker tegen te krijgen, maar de VR1 liet vandaag wederom zien goed te kunnen voetballen. Daarbij staat er echt een team wat voor elkaar wil werken. Dit kan nog heel belangrijk zijn in het verloop van de competitie. Tevens heeft de VR1 na dit gelijkspel de eerste periode gewonnen (men speelt de periode over 8 wedstrijden en niet zoals gedacht over 6).

Aanstaande zaterdag speelt de VR1 de laatste competitie voor de winterstop thuis tegen het sterk presterende ST BMJ VR1. Aanvang van de wedstrijd is 14.30 uur.

Opstelling VR1: Lieke van der Wal, Frederique van der Sluis (’70 Maja Runic), Kyara Gillissen, Yvonne Dijkstra, Esmee Kuipers (’78 Amarins Tjalsma), Sinne Oostenveld, Laura Dozeman, Daniek Bouma, Marjet Ruiter (’55 Marrin van Maurik), Michelle Missler, Jody Witteveen.