VV Sneek Wit Zwart JO19-1 door naar de halve finale van de beker

8629RG
SCHARNEGOUTUM
tel. 0515-424670

De mannen van trainer Arjen Hoekstra hebben gisteren de halve finale van de beker in groep 2 bereikt door Scharnegoutum '70 met 2-3 te verslaan. Hoogstaand was het niet, maar gelukkig gaan de mannen door naar de halve finale en dat mag zeker gezien worden als een mooie prestatie.

De wedstrijd begon al om 18:30 omdat er op het hoofdveld geen verlichting is. De wedstrijd begon stroef aan beide kanten, vooral aan de kant van Sneek Wit Zwart zat het niet mee. Dit kwam mede door het veld, waar de bal vaak op stuiterde.

Met een paar speldenprikjes nam Scharnegoutum '70 verassend de leiding. Met de twee snelle buitenspelers, werd een counter in de zevende minuut optimaal benut. Daarna zocht de JO19-1 logischerwijs naar de aansluitingstreffer. Met kansjes voor Boorsma en Kuipers kwam het niet tot gevaarlijke pogingen.

In de 42e minuut brak Teun van der Tuuk het spreekwoordelijke ijs. Met een vrije trap die in eerste instantie niet gevaarlijk leek, had de doelman van Scharnegoutum '70 alle moeite en de bal rolde er zachtjes in. 1-1, vlak daarna floot de scheidsrechter voor de thee.

De tweede helft moest zeker aan de kant van de Snekers een stuk beter. Met een spitsen wissel (Rietman voor Boorsma) ging het in het begin van de tweede helft ook een stuk beter. Met een goede kans voor Van der Tuuk was het Sneek Wit Zwart dat steeds meer recht had op de voorsprong en die voorsprong kwam er ook. Een voorzet van links was wel besteed aan spits Stijn Rietman die de bal zonder te aarzelen in het net schoot: 1-2!

Qua niveauverschil op papier is 1-2 wat mager, daarom zochten de Snekers ook naar meer. Met verschillende speldenprikjes was het niet heel gevaarlijk voor de goal van Scharnegoutum '70. De tegenstander had nog wel een paar vrije trappen die verder niet gevaarlijk waren voor de prima keepende Sem Westhoff.

Maar in de 85e minuut kwam dan toch een bijzonder moment. Er werd een penalty gegeven waar enige discussie over was. Diezelfde penalty ging er wel in: 2-2. De voor de rest prima fluitende scheidsrechter gaf Sneek Wit Zwart JO19-1 in de 88e minuut geel voor een overtreding (5 minuten eruit) en daaropvolgend rood voor commentaar op de leiding. Bijzondere minuten, waar Sneek Wit Zwart met negen man verder moest

Maar daar was dan toch de verlossing in de blessuretijd. Ronan Schilt besloot maar eens te gaan schieten vanaf een kleine dertig meter en die vloog schitterend in de kruising: 2-3! Ontlading van de kant van Sneek Wit Zwart en op basis van het spelbeeld is de overwinning terecht. Al met al met de hakken over de sloot wint de JO19-1 met 2-3 en gaat het naar de halve finale.

Opstelling VV Sneek Wit Zwart JO19-1: Sem Westhoff, Finn Veldman (Nieck Adema), Thijs Devilee, Delano Spoelman, Timo Okkema (Jon Hoekstra), Ronan Schilt, Dylan Banse, Roan Altenburg (C) (Renzo Wiersma), Teun van der Tuuk, Thijs Boorsma (Stijn Rietman) en Lars Kuipers.