'14-'15

Seizoen 2014-2015, wat een seizoen!

SWZ Boso Sneek draaide van begin af aan mee in de bovenste regionen van de Hoofdklasse C Zondag en behaalde onder leiding van nieuwe hoofdtrainer Berry Zandink de 2e plaats in de 1e periode en moest Rohda Raalte voor zich laten. In de 2e periode begon het te draaien en werd bijvoorbeeld de koploper met maar liefst 5-0 in eigen huis verslagen. Met een beter doelsaldo dan Be Quick 1887 en MSC werd de 2e periode achteraf dan ook in de wacht gesleept. Spannend bleef het tot de paasdagen! MSC had namelijk nog een aantal duels in te halen. Ook de derde periode, werd ditmaal met vier punten meer dan Rohda Raalte, binnen gehaald. Met daarna nog twee wedstrijden te gaan werd op 26 april in eigen huis de Bataven met 6-0 verslagen en het kampioenschap in de Hoofdklasse C veilig gesteld. Daarnaast werd, na 2 seizoenen afwezigheid, directe promotie naar de Topklasse Zondag afgedwongen. Daarop volgde een uitgebreide huldiging in het centrum van Sneek.

Van de overige 8 herenteams, waarvan 7 uitkomend op de zondag, wist ook SWZ Boso Sneek 4 het kampioenschap binnen te halen.

Ook bij de Junioren en Pupillen teams werd er veel gevoetbald. 10 Junioren en 19 Pupillen teams waren op de voetbalvelden actief. SWZ Boso Sneek F5 wist het herfstkampioenschap te behalen. Dit voorjaar werden verder SWZ Boso Sneek A1, D3 en E4 aan de kampioensgalerij toegevoegd. De A1 speelt vanaf volgend seizoen Hoofdklasse!

De damesafdeling was met twee vrouwen elftallen en een meisjes C, D en E team actief. SWZ Boso Sneek ME1 werd herfstkampioen en SWZ Boso Sneek VR1 stoomt door naar de derde klasse na wederom zeer overtuigend kampioen te zijn geworden.

Daarnaast waren er, net als vorig seizoen 4 zaalteams, 8 F-Leagueteams en niet te vergeten het CP-team actief bij SWZ Boso Sneek.

Verder vermeldenswaardig was de benoeming van Albert Burkink als erelid die zich al meer dan 50 jaar met hart en ziel in zet voor de vereniging. Het 1000-ste! clublid Reinout Walstra, en het bezoek dat het CP-team op uitnodiging van Arriva / de heer Hettinga bracht aan Sc Heerenveen. Compleet met spelersbus en poseren met Mark Uth.Ook werd er een basiscursus Reanimatie gegeven in de kantine van SWZ Boso Sneek. Ongeveer 20 personen uit alle geledingen van de vereniging volgden, onder leiding van Marjan van der Laan en Robert Westhof, de cursus waarbij de reanimatie en het gebruik van de AED werden uitgelegd. Daarnaast was het nieuwjaarstoernooi voor de E t/m A jeugd een van de vele hoogepunten.

Traditiegetrouw werd er op 6 juni afgesloten met de Slotdag ofwel SWZeskamp.

Upload zelf bestanden

Je kunt hier je eigen foto's uploaden

Zo werkt het:

• Vul je email-adres in
  • Kies de foto's die je wilt uploaden (maximaal 5) en geef eventueel beschrijvingen.
  • Na het uploaden krijg je een link toegestuurd naar het opgegeven emailadres. Je moet hier op klikken om de bestanden te kunnen activeren.
  • Na goedkeuring door ons sturen we je een emailtje en staan de bestanden op de website!

De volgende bestanden kunnen worden geupload:

Foto jpg, jpeg, gif, png