Johan ‘Joetje’ de Jong (75) overleden

16 juni 2020 14:00

Het Sneker kampioenselftal van 1970 heeft opnieuw een speler verloren. In het jaar dat we op feestelijke wijze wilden terugkijken op de prestaties van vijftig jaar geleden, bereikte ons afgelopen week het nieuws dat Johan de Jong – bij een ieder veelal bekend als Joet(je) – op 75-jarige leeftijd is overleden.

De Jong (foto midden) speelde in de jeugd van VV Sneek en beleefde met het behalen van het landskampioenschap zijn sportieve hoogtepunt. Afgelopen decennia was hij zeer actief voor onze stadsgenoot Waterpoort Boys, dat op deze pagina in prachtige woorden uitgebreid terugblikt op het voetballeven van De Jong. Zijn bijdrage aan die club werd onlangs gewaardeerd met een zeer verdiend erelidmaatschap.

Wij wensen de nabestaanden en vrienden van Joetje heel veel sterkte en kracht toe bij het verwerken van dit verlies. Een zelfde boodschap willen wij langs deze weg graag overbrengen aan onze vrienden van Waterpoort Boys. We verliezen in Joetje een Sneker voetbalicoon en zullen zijn bijdrage aan het Sneker voetbal niet vergeten.

In memoriam Joetje de Jong Landskampioenschap 1970