Harry Wasch nieuwe hoofdtrainer Sneek Wit Zwart VR1

4 augustus 2021 8:00

Met het aantrekken van Harry Wasch heeft Sneek Wit Zwart de technische staf voor de Vrouwen 1 voor het volgend seizoen rond.

Wasch is geen onbekende in de wereld van het vrouwenvoetbal. Hij was de afgelopen seizoenen als trainer/coach vrouwen verbonden aan SC Franeker en FC Burgum. Een betrokken trainer met een schat aan ervaring in het op- en begeleiden van het jeugd-, heren- en vrouwenvoetbal.

Als hoofdtrainer was Wasch eerder actief bij onder andere St.-Anna, St. Jacob, Ouwe Syl, Sport Vereent en Arum. Ook stond hij voor de B-selecties van het eerder genoemde St-Anna Zo en Beetgum, LAC Frisia en SC Franeker. Bij GAVC, Minnertsga en Drachten maakte hij carrière als HJO/technisch coördinator, hoofd jeugdtrainer en opbouwtrainer. Met Wasch geeft de club de ingezette ambitie om het meiden en vrouwenvoetbal binnen de vereniging verder te ontwikkelen verder vorm.

Naast Wasch heeft ook Ivo Ruiter, al jaren verbonden aan de vrouwen- en meidenafdeling van de vereniging, aangegeven graag door te willen in een functie als assistent-trainer. De club heeft met dit een mooie combinatie in huis om, met aandacht voor de ontwikkeling, komend seizoen ambitieus en prestatiegericht voetbal te laten zien.

Harry Wasch Ivo Ruiter Sneek Wit Zwart VR1 VM-voetbal