Tiemen Landman versterkt vv Sneek Wit Zwart

30 mei 2023 22:30

Na de zomerstop zal Tiemen Landman bij het vlaggenschip van onze vereniging aansluiten, hij komt over van De Walde uit Elahuizen, Oudega & Kolderwolde. Afgelopen seizoen had Landman met maar liefst 19 treffers een groot aandeel in het kampioenschap van de 5e Klasser, hij kiest er dus niet voor om met zijn dorpsgenoten een klasse hoger te acteren maar kiest voor een nieuwe uitdaging.

In het verleden kwam Tiemen 3 seizoenen uit voor onze zustervereniging ONS Sneek, hier deed hij ervaring op in de 3e divisie en Hoofdklasse alvorens een zware blessure hem deed besluiten om terug te keren op het oude nest. Waar hij afgelopen seizoen bij De Walde meestal de spitspositie bekleedde speelde hij in het verleden op een hoger niveau meestal vanaf de linkerflank als opkomende back.

Nu de 26-jarige Fries helemaal hersteld is komt de ambitie weer naar boven om te zien waar zijn plafond ligt, met zijn veelzijdigheid kan hij een belangrijke kracht worden voor onze linkerzijde in zowel aanvallend als verdedigend opzicht.

Met het aantrekken van Landman is de selectie nagenoeg compleet, tegenover deze aanwinst staat het vertrek van een drietal spelers; Nils Bruining gaat na enkele jaren trouwe dienst op zoek naar speelminuten bij LSC 1890, Roy Vermaning en Nahimro Lacroes hebben zich uit laten schrijven en zullen elders aan de slag gaan.

Voorlopige selectie:
Niels Kuperus
Jelmer Popma
Joram Devilee
Joris Speelman
Dani Mohamad
Roelof Strikwerda (Flevo Boys)
Auke de Boer
Joey Westerhof
Sidney Veltkamp
Alwin Velds
Tiemen Landman (De Walde)
Daniel Bennik
Steffen Haytema (Oeverzwaluwen)
Harvey de Boer
Maarten Mesu (Flevo Boys)
Leon de Vries
Stefan Westhof
Freerk de Jong
Yander Zandbergen (Flevo Boys)
Joram Smits
Kevin Huitema
Robin Semplonius
Jan Dommerholt

Indien er nog wijzigingen plaatsvinden dan zal dit ter zijner tijd gepubliceerd worden.

Tiemen_Landman.jpg
Foto Dijks Media/Henk Jan Dijks