Schoolvoetbal schooljaar 2022-2023

27 april 2023 17:00

Na het succes van vorig jaar werd het KNVB schoolvoetbal toernooi wederom georganiseerd bij VV Sneek Wit Zwart.

De vorige keer deden er 25 teams mee uit Sneek en omstreken. Dit jaar konden we op 5 april maar liefst 67! teams van 13 verschillende scholen verwelkomen. Zelfs scholen uit Raerd, Parrega, Easterein, IJsbrechtum en Stavoren wilde dolgraag in Sneek komen voetballen.

Voor het schoolvoetbal toernooi konden teams uit de groepen 5 t/m 8 van de bassischolen zich inschrijven. Tevens organiseerde SWZ voor de tweede keer de Schoolcup voor de groepen 3&4 van de basisscholen volgens onze eigen F-league principe. Hiervoor hadden zich 28 teams aangemeld (tov 18 teams vorig jaar) en buiten Sneek om ook een school uit Scharnegoutum. Dit evenement was op 19 april jl.

Beide dagen waren we gezegend met schitterend weer, dus naast de spelers en begeleiders waren er ook honderden supporters aanwezig. Die maakten er met z’n allen twee fantastische dagen van en wat zijn we als club gezegend met de vele vrijwilligers die wilden helpen op deze dagen.

Daarom ook speciaal dank aan de scheidsrechters/spelbegeleiders, het barpersoneel en de terrein-medewerkers.

Hieronder de poule winnaars van beide dagen.

19-april SWZ Schoolcup (Basisschool groep 3&4)

IKC Bonifatius-1 (Sneek)

CBS Op ‘e Hichte-1 (Scharnegoutum)

Julianaschool-1 (Sneek)

Zwetteschool-2 (Sneek)

OBS De Wyken-2 (Sneek)

Simon Havingaschool-3 (Sneek)

CBS De Vuurvlinder-4 (Sneek)

5-april KNVB schoolvoetbal (Basisschool groep 5&6)

Thomas van Aquinoschool-1 (Sneek)

IKC Bonifatius-2 (Sneek)

OBS De Wyken-1 (Sneek)

CBS De Vuurvlinder-3 (Sneek)

SBO De Súdwester-2 (Sneek)

IKC Bonifatius-4 (Sneek)

OBS Epemaskoalle-2 (IJsbrechtum)

Julianaschool-2 (Sneek)

5-april KNVB schoolvoetbal (Basisschool groep 7&8)

CBS De Vuurvlinder-1 (Sneek)

CBS De Foareker-1 (Easterein)

CBS De Skutslús-1 (Stavoren)

OBS De Wyken-2 ( Sneek)

Simon Havingaschool-3 (Sneek)

CBS De Vuurvlinder-3 (Sneek)

In totaal waren er op deze twee dagen, 17 verschillende scholen, 95 teams en ongeveer 820 kinderen actief.

Wil jij na het toernooi nog een keertje voetballen? Kom dan bij ons langs op een van onze kennismakingstrainingen. Bij Sneek Wit Zwart hebben we teams in alle leeftijdscategoriën voor jongens en meiden vanaf 5 jaar. Je kunt je via onze website aanmelden voor een vrijblijvende kennismaking. We hopen je snel te zien! Oh ja 4 mei vindt er weer een Oranjefestival plaats bij ons. Hier kan je je zelf opgeven en hier lees je meer.

Organisatoren Jan en Wilco zoeken enthousiaste vrijwilligers die in deze zeer dankbare taak willen participeren zodat het evenement zo succesvol kan blijven. Wil je meer info neem dan contact met één van ons beiden op, en we vertellen je graag wat er bij komt kijken.

VV Sneek Wit Zwart Schoolvoetbal

Jan Koenen & Wilco Smorenburg