Vrijwilligers: hartelijk dank!

11 juni 2020 11:15

Het afgelopen seizoen was er een zoals er nog nooit is geweest. Wie had kunnen denken dat Nederland in maart van dit jaar zo goed als stil kwam te liggen ten gevolge van het coronavirus (inclusief het voetbal).

Voor velen ontstond er een leegte waar we eerst met z’n allen even aan moesten wennen; op zaterdag geen voetbal, geen kantine, geen trainingen (geven), geen limonade schenken, niet samen naar (uit)wedstrijden, geen boxen schoonmaken, geen shirts wassen en zo kan iedereen voor zichzelf nog wel wat bedenken. Een ongemakkelijke stilte op ons sportpark, velden leeg en hekken gesloten.

En dan, na een aantal weken, mocht er opeens weer langzaamaan worden getraind. Het terrein moest coronaproof worden ingericht. Bestuur en vrijwilligers zorgden ervoor dat dit in een zeer korte tijd werd gerealiseerd en we weer los konden.

Op momenten als deze komen er vaak dingen los die anders (misschien) niet waren ontstaan. Zo hadden we twee keer een online bingo en een heuse gehaktballen-drive through. Op deze manier kon de clubkas worden aangevuld om zo gederfde kantine inkomsten te compenseren.

Zowel voor de corona-stop als daarna hebben jullie ongelofelijk je best gedaan om de club draaiende te houden en zo iedereen met veel plezier te laten voetballen of vanaf de zijlijn van voetbal te laten genieten.

Het bestuur wil alle vrijwilligers daarom bedanken! Onze club kan niet bestaan zonder jullie!

Het einde van het seizoen is er ook een zo als er nooit een is geweest. We zouden graag onze blijk van waardering tonen via een gezellige vrijwilligersavond. Dat kan nu even niet, maar we komen daar zeker op terug aan het begin van het nieuwe seizoen.

Voor nu wensen we iedereen een hele fijne zomerstop. We hopen jullie daarna weer in goede gezondheid te zien.

- Verenigingsbestuur VV Sneek Wit Zwart

Coronavirus Vrijwilligers Vrijwilligersavond