Cursus verenigingsscheidsrechter start binnenkort, iets voor jou?

8 september 2021 8:45

Lijkt het je leuk voetbalwedstrijden in goede banen te leiden en denk je over voldoende leidinggevende capaciteiten te beschikken? Dan ben je de juiste persoon om scheidsrechter te worden!

Binnenkort gaat de cursus verenigingsscheidsrechter weer van start. In de afgelopen jaren hebben verschillende leden deze cursus al gevolgd en daar zijn wij als vereniging erg blij mee. Er kan immers geen wedstrijd worden gespeeld zonder scheidsrechter. Afgelopen seizoen slaagden vier jonge leden voor hun diploma en staan nu bijna elke week met verve op de velden om de wedstrijden in goede banen te leiden. Ook telkens meer meiden volgen de cursus en zetten daarmee de opgaande lijn in het vrouwen en meisjes voetbal voort.

De cursus wordt gehouden op 4 maandagen van 19:00 – 22:00 uur. De start is op 27 september a.s. Daarnaast fluit je in de periode van 27 september tot en met 13 december 4 wedstrijden op groot veld waarbij je begeleid wordt. Tijdens de opleiding krijg je te maken met opdrachten, spelregelquizzen, oefeningen en reflectie op de eigen wedstrijden. De vereniging neemt de kosten op zich, voor jou is de opleiding dus kostenvrij.

De scheidsrechter is een essentieel onderdeel van voetbal en hij of zij speelt een belangrijke rol op én buiten het veld. De scheidsrechter draagt bij aan een sportief en eerlijk verloop van de wedstrijd. Dit betekent meer plezier bij alle deelnemers aan het voetbal.

Wil je meer weten, neem dan gerust contact op met Ruben Bergstra, tel. 06-57690507.
Wil je je opgeven, stuur dan een bericht naar Christiaan Bergstra, email: [email protected].

Scheidsrechters