SWZ Boso Sneek gaat voor zonnig groen

23 september 2017 9:45

Persvoorlichting

De weersvoorspellingen zijn goed voor voetbalvereniging SWZ Boso Sneek: weinig wolken en volop herfstzon. De club nam onlangs als eerste voetbalvereniging in de Waterpoortstad een heus zonnedak in gebruik.

Het dak van het verenigingsgebouw is vol gelegd met 100 zonnepanelen (ca. 170m2). De panelen wekken elektriciteit op, die vervolgens door de vereniging gebruikt kan worden voor onder andere de veldverlichting, de kantine en in het sponsorhome.  In totaal wordt door het nieuwe zonnedak ongeveer 24.000 kWh per jaar opgewekt.

Belangrijk voor de aanleg van de panelen, uitgevoerd door Van der Weij Installatie uit  Sneek, waren de financiële bijdragen van Stichting Sporthal Wit Zwart Sneek en de nieuwe hoofdsponsor ING Nederland. De Stichting Sporthal Wit Zwart draagt sinds de verkoop van de sporthal aan de Alexanderstraat bij aan verenigingsprojecten binnen SWZ Boso Sneek.  Een subsidiebijdrage van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland zorgde ervoor dat het project volledig gefinancierd kon worden.

“In ons beleidsplan geven we aan dat we meer en meer willen gaan voor duurzaamheid”, licht bestuurslid Jeroen Meijer  toe. “De aanleg van deze prachtige techniek is daar een perfect voorbeeld van: de zon is gratis, we helpen het milieu en het levert de vereniging direct een forse besparing op. Daarvoor zijn we de partijen die hieraan een bijdrage hebben geleverd enorm dankbaar.”

Foto: SWZ Boso Sneek-voorzitter Frank Slob bedankt het bestuur van de Stichting Sporthal Wit Zwart, vertegenwoordigd door Hans Brinkman en Joost Wijnbergen, tijdens de feestelijke ingebruikname van de installatie. Vertegenwoordigers van de media kunnen bij vragen contact opnemen met persvoorlichting.

ING Rijksdienst voor Ondernemend Nederland Stichting Sporthal Wit Zwart Sneek Zonnepanelen