Inrichting Technische Organisatie jeugd SWZ Boso Sneek 2018-2019

15 juli 2018 21:30

Wij melden graag dat de technische organisatie voor het volgend seizoen bij onze jeugdafdeling rond is. We streven ernaar bij elke groep een ervaren trainer naast een jonge talentvolle trainer te plaatsen. Zo kan de ervaren trainer zijn kennis inbrengen en zal de jonge trainer met meer plezier kunnen werken.

Een belangrijke rol in de benoeming en aansturing van onze trainers is belegd bij onze Technische Coördinatoren, onderstaand het overzicht hiervan.

Silvan Kooistra:

JO7/Witte Lakenvelder League

Marten Feenstra:

JO8/9

Erik Overzet:

JO10/11

Wilco Smorenburg:

JO12/13

Ernst Veldman:

JO14/15

Andre Semplonius:

JO16 t/m 19

Tevens willen we onze opleiding voor de ontwikkeling van keepers verbeteren door het inrichten van een keepers-academy. Daar gaat, naast onze keeperstrainers, Danny Burgers (een oude bekende die opnieuw in onze A-selectie de uitdaging aangaat) mee aan de slag.

Een belangrijke wens is nog om een tactisch-technische 3e training voor onze ambitieuze (jeugd-) spelers aan te bieden op de vrijdagavond, deze willen we nog invullen.

De TCs ondersteunen de Jeugdcommissie en de coördinatoren hierbinnen m.b.t. de voetbaltechnische aspecten en benoemen de trainers in hun doelgroep. Belangrijke doelen voor het komend seizoen zijn de onderlinge samenwerking en het nog beter gebruik maken van de ondersteunende middelen voor trainers zoals VTON.

Wij zijn er dan ook trots op dat binnen deze organisatie mensen met een verschillende achtergrond, en veel voetbalkennis, vertegenwoordigd zijn.

Daarnaast ondersteunt Johan Wittermans onze trainers bij het volgen van de (vele) procedures en ondersteunt Klaas Wittermans de verenigingen in onze regio inzake het door ons gekozen model m.b.t. de trainers.

SWZ Boso Sneek kent sinds kort een voetbalcommissie die beleidsmatig en strategisch de ontwikkelingen binnen het voetbal volgt en dit vertaalt naar SWZ Boso Sneek. Tevens onderhouden zij op bestuurlijk niveau de contacten met de overige geledingen van de vereniging. Momenteel bestaat deze commissie uit Martin Kruis en Fred Zijlstra.

Heb je vragen schroom dan niet om die te stellen bij de (technisch) coördinator van jouw leeftijdsgroep. Ook als je voor de club iets wilt betekenen horen we dat graag.