Verzekering

Ga je als vrijwilliger aan de slag en woon je in Súdwest-Fryslân? Dan ben je tijdens je vrijwilligerswerkzaamheden verzeker door de gemeente. Zij hebben een collectieve, aanvullende verzekering afgesloten bij Centraal Beheer Achmea voor alle vrijwilligers in de gemeente.

Kom je in een situatie terecht waarin jouw eigen verzekering niet voldoende is? Dan kun je gebruikmaken van onze collectieve verzekering. Er wordt geen onderscheid gemaakt in leeftijd en het soort vrijwilligerswerk.

Wat moet ik doen bij scha­de?

Als je van deze verzekering gebruik wilt maken, kun je terecht bij de gemeente. Je hebt een aangifteformulier nodig, dat je kunt downloaden via de website.