Update renovatie kantine

28 augustus 2019 18:45

De afgelopen 2 maanden is er hard gewerkt om de kantine nog meer sfeer uit te laten stralen dan dat die al deed. De inspiratiebron was een aantal fraaie koperen lampen die we hebben gekregen.

In de moderne huis- en tuin programma’s wordt dan een “moodboard” gemaakt op basis waarvan er een ontwerp wordt gemaakt. Bij onze club is dat niet nodig en was 5 minuten overleg over de kleuren voldoende, als was niet iedereen het met de samenstelling eens. Echter de meerderheid besliste ook hier en zodoende zijn de lange wand en de radiatoren van een warme kleur voorzien. De voorheen grijze wand en witte radiatoren straalden weinig sfeer uit maar dat is nu verleden tijd. Tevens zijn de witte kozijnen donker antraciet geverfd en alle deuren voorzien van een frisse grijze kleur. Tevens zijn meteen de klapdeuren en deuren van de toiletten in dezelfde grijstint geverfd. De ramen aan de kant van de tribune zijn reeds deels voorzien van raamfolie

De rode platen en het zilverkleurige frame zijn eruit gehaald en voorzien van dezelfde antraciet kleur als de kozijnen.

Naast het verfwerk is er veel tijd en energie gestoken in de verlichting van de kantine. Diverse TIAL bakken zijn verwijderd en het plafond is voorzien van sfeerverlichting. Tevens zijn de fraaie koperen lampen opgehangen en omgebouwd van TIAL naar LED en voorzien van een dimmer, hierdoor kan de juiste sfeer voor elk moment gecreëerd worden. Twee van de lampen hangen boven 2 nieuwe fraaie statafels. Dit betekende aardig wat kabels trekken en demonteren van oude lampen en vervangen door de nieuwe. Tevens is alle bekabeling samengebracht op 1 punt waardoor het ook mogelijk was alles vanaf 1 centraal punt te kunnen bedienen middels een dimmer.

De lijn van het nieuwe meubilair wordt binnenkort doorgetrokken. Fraaie stalen onderstellen met fraaie dikke bladen erop zorgen voor een stoere uitstraling en vormen eenheid in de kantine. Diverse niet duurzame lichtbronnen zijn vervangen door LED verlichting dit ook mede dankzij een gift en dat betekend lagere energiekosten.

Voor in de kantine is of wordt nog een podium gerealiseerd, bij het ter perse gaan van dit bericht was nog niet bekend of dit voor het begin van het seizoen klaar zou zijn. Het Podium zal worden voorzien van een voetbalspel en kinderhoekje en kan bij feestavonden gebruikt worden door een DJ of zanger(es).

Kortom terwijl de meesten de afgelopen maanden van een welverdiende vakantie hebben genoten is de kantine voorzien van een geslaagde metamorfose…althans dat vinden degenen die het bedacht en uitgevoerd hebben.

Langs deze weg wil ik graag de volgende mensen bedanken voor hun hulp en inzet en materiële bijdragen:

Mark Jan Koopmans, Wietse Minks, Danny Nendissa voor al het verfwerk. Jeroen Meijer (jammer van de lampen die scheef hangen) en Benno Kuperus voor de elektrisch installatie en aansluitingen. Peter Coers voor het regelen van de koperen lampen en LED verlichting, Dennis Hendriks voor het regelen en maken van het meubilair, Sjoerd Greidanus voor het zaagwerk t.b.v. het podium en tot slot een aantal anonieme sponsoren en de club van 100 die € 1000,00 beschikbaar heeft gesteld en die mijn inziens zeer goed besteed is.

Het komende seizoen zullen er ook wat wijzigingen plaats gaan vinden in het assortiment, deels worden er gezondere keuzes aangeboden en worden Extran en Vitaminewater vervangen door AA drink en Sportwater (geen calorieën en suikers).

Goede gelegenheid om tevens Hilbert de Jager te bedanken die tot dit seizoen de inkoop heeft gedaan gedurende een periode van zo’n 10 jaar. Een vrijwillige rol op de achtergrond die wekelijkse inzet vroeg en waar Hilbert veel tijd en energie in heeft gestoken. Grote klasse en complimenten daarvoor!

Tot slot wens ik iedereen een sportief maar vooral ook gezellig seizoen toe in de fraaie kantine van onze mooie club.

Voor een kleine sfeerimpressie zie foto.

Jan Kuperus