Algemene Ledenvergadering: Ingezonden

21 oktober 2015 20:30

Bij het lezen van de aankondiging op de website van de algemene ledenvergadering van vrijdag 11 december a.s. gingen mijn gedachten terug naar de ledenvergaderingen die ik in mijn lange periode als bestuurder meemaakte. Zouden wij het moeilijk krijgen met voorstellen om de accommodatie met een kantine uit te breiden en jaren later over het mogelijk realiseren van een eigen sporthal, het opzetten van een beter jeugdbeleid etc. etc.?

Vermakelijk voor ons waren in die tijd de voorstellen van vaak dezelfde luidruchtige leden die jaar op jaar opnieuw werden ingediend en bij voorbaat niet konden worden gehonoreerd. We namen er de tijd voor. Ondanks onze beste bedoelingen, konden we mogelijk stevig aan de tand worden gevoeld. De vergaderingen verliepen meestal anders dan gedacht. Er bleek (en vaak terecht denk ik nu) begrip voor de argumenten van het bestuur.

De lage opkomst van leden is van alle tijden maar die trend mag, wat mij betreft, veranderen. De huidige bestuurders zetten zich, samen met de gerespecteerde vrijwilligers, vol overgave in om de club te laten floreren. Een grote opkomst zou blijk geven van waardering voor hun inzet. Dat hebben ze verdiend. Er worden, met visie, voor alle geledingen  -het zijn er vele- binnen onze grote vereniging voorwaarden geschapen die vroeg of iets later tot succes gaan leiden. Mogelijk moeten er weer essentiële beslissingen worden genomen. Of komt men pas in actie als er iets grondig mis is?

Ik ben benieuwd  hoeveel leden (ook de spelende!) deze keer op de vergadering zullen zijn.

Hans Brinkman, oud bestuurder WZS.