SWZ Boso Sneek wint, maar heeft het moeilijk

26 oktober 2015 10:30

Oosterwolde - Zaterdagavond 24 oktober stond in Oosterwolde de bekerwedstrijd tussen
DIO Oosterwolde 1 – SWZ Boso Sneek 1 op het programma. De Snekers wisten de wedstrijd te winnen, maar derdeklasser DIO gaf kranig verweer.

“De eerste klap is een daalder waard” luidt een bekend gezegde. Even leek het er op dat dit in Oosterwolde ook waarheid werd.

Om 18.50 uur speelden de E1 teams van JV Oostenburg (samenwerking van DIO en Griffioen) en SWZ Boso Sneek tegen elkaar. De wedstrijd eindigde in een 4-0 overwinning voor de thuisploeg.

De wedstrijd waar het deze avond om ging, begon goed voor de Snekers. De ploeg had, zoals verwacht, het betere van het spel en kon enkele kansjes creëren, maar de keeper van DIO kon steeds antwoordden op de inzetten van de Wit-Zwarten.

Er waren ongeveer 10 minuten gespeeld toen DIO ook enkele kansen op een openingstreffer kreeg. SWZ Boso Sneek ging wat slordiger spelen en uiteindelijk deelde DIO een klap uit door tot een doelpunt te komen. De stand kwam hiermee op 1-0 en er leek een verrassing in de lucht te hangen. Ook omdat na deze treffer de thuisploeg nog wat mogelijkheden kreeg op een treffer.

Uiteindelijk rechtte de Sneker ploeg de rug en nam het weer wat meer initiatief. De ploeg kreeg weer meer veldoverwicht en zorgde ervoor dat er ook enkele kansen genoteerd kon worden. In de 30e minuut wist het team van trainer Berry Zandink eindelijk tot scoren te komen. Een corner werd bij de 2e paal binnen gekopt door verdediger Daniël Zwart waardoor de stand op 1-1 kwam.

Na de gelijkmaker gingen de Snekers op zoek naar voorsprong. De kansen die de ploeg kreeg werden echter gekeerd door doelman De Wit van DIO of ze verdwenen naast het doel. Tot de blessuretijd van de eerste helft. Hierin wist Patrick Altenburg een schitterende voorzet van Adnan Jarjour op waarde te schatten en met een goede kopbal werd de Oosterwolder doelman verschalkt. 1-2 op slag van rust en hiermee leek het verzet van DIO gebroken te zijn.

In de pauze vonden er 2 wisselingen plaats bij SWZ Boso Sneek. Alwin Velds en Getuar Derguti werden vervangen door Thijs Goes en Tjeerd Andries Andringa.

Met deze 2 vervangers ging de ploeg uit Sneek op zoek naar de bevrijdende 3e treffer. Het duurde echter tot de 72e minuut voordat deze viel. Een vrije trap van Erik Nederhoed bij de zijlijn belandde, tot ieders verbazing, in de verre kruising van het doel.

Het doelpunt luidde een goede periode in van SWZ Boso Sneek waarin de ploeg binnen 3 minuten nog 2 maal tot een doelpunt kwam. Eerst was het een eigen doelpunt van een verdediger van DIO en daarna was het Erolind Derguti die met een mooi afstandsschot de eindstand van 1-5 op het scorebord bracht.

Tot slot kreeg een speler van DIO Oosterwolde nog de rode kaart na een zeer stevige overtreding op Derguti. Hierna speelde de Topklasser de wedstrijd rustig uit. Na 90 minuten stond er dus een 1-5 eindstand op het scorebord. Hiermee kwalificeert de Sneker ploeg zich voor de volgende ronde in het bekertoernooi.