Open brief verenigingsbestuur a.g.v. coronacrisis

31 maart 2020 21:45

Aan: alle leden, vrijwilligers en supporters van SWZ Boso Sneek

Sneek, 31 maart 2020

Beste mede-SWZ’ers,

Afgelopen weekend werd op het Instagramkanaal van onze vereniging de vraag gesteld ‘Wat mis je het meeste nu er niet gevoetbald kan worden?”. Tientallen reacties kwamen er binnen, van jong en oud en uit alle geledingen van onze prachtige vereniging. “De gezelligheid in de kantine”, “mijn leuke teamgenoten”, “de wedstrijden” of simpelweg “alles” waren veel terugkomende antwoorden.

De club is diep verbonden met het leven van ons allemaal en andersom. Dat we nu niet “even naar het veld” kunnen raakt iedereen. De voetbalroutine – doordeweeks na school of het werk snel eten en naar trainen, in het weekend met je teamgenoten strijden voor de drie punten of langs de zijlijn genieten als supporter of vrijwilliger – is er bij ons allemaal uit. En dat gemis is groot. Het sportpark ligt er verlaten bij en is verboden terrein. De lopende competitie wordt niet meer hervat.

In de afgelopen weken heeft het verenigingsbestuur meerdere keren per week overleg gevoerd over de gevolgen van de coronamaatregelen voor onze vereniging. Naast praktische zaken zijn er ook grote financiële en sportieve gevolgen. Langs deze weg willen we jullie laten weten dat wij er ook in de komende periode alles aan zullen doen om onze vereniging zo goed mogelijk door deze zware tijd heen te loodsen. Waar nodig zullen we daarbij zeker niet schromen om maatregelen te treffen of hulpvragen te stellen. De continuïteit van onze vereniging is en blijft voor ons het allerbelangrijkste.

Wij proberen iedereen zo goed mogelijk geïnformeerd te houden. Dat doen we onder andere via dit artikel op onze website, waarin je doorlopend de laatste ontwikkelingen kunt volgen. Daar vind je, zodra wij ze ook hebben, de antwoorden op de vele vragen die ons nu worden gesteld. Houd die pagina dus in de gaten.

Tot slot willen we langs deze weg iedereen binnen onze vereniging die in zijn of haar persoonlijke gezondheid of omstandigheden de gevolgen van de coronacrisis voelt heel veel sterkte en kracht toe wensen. Voel je vrij om aan je mede-SWZ’ers hulp te vragen als je, op welke manier dan ook, behoefte hebt aan sociale, mentale of praktische ondersteuning.

Stay home, stay safe.

- Verenigingsbestuur SWZ Boso Sneek