Kerstbingo 2015 een avond om niet te vergeten !!!!!!

18 december 2015 8:30

Woensdag 16 december was het weer zover.
De jaarlijkse kerstbingo bij de voetbalvereniging SWZ Boso Sneek.
We kunnen terugkijken op een super gezellige avond met de grootste opkomst ooit. In totaal hebben we het dan over ongeveer 115 personen die mee deden aan de bingo.
Als vereniging en bingocommissie mogen we daar best trots op zijn.

Jan Jansen alias "Gaston" heeft de avond weer prachtig aan elkaar gesproken.
De openingszin is dan ook altijd " gooooooeeeeeede avond". Sponsoren werden opgenoemd, huisregels besproken en daarna snel los met de bingo. Er werden zes rondes gespeeld met af en toe een leuke verrassing van de zingende beer. Naast de bingo hebben we na de pauze altijd een loterij en de heren van Forza Sneek 4 kropen in de huid van Leontien. Dikke klasse heren en voor de paasbingo wil ik jullie graag weer boeken.

Nummer 34 , 56, 23, 78, 90, 12, 75, Kien werd er geroepen door de heer Wiedie Corbier.
Voor de niet bingo fanaten betekent kien dat je vijf op een rij hebt en dan heb je prijs.
De hele zaal had commentaar, "nu al bingo, jeetje er zijn nog maar zeven nummers genoemd , zal wel valse bingo zijn, zingen! zingen! (hoort bij een valse bingo) maar echter niets was minder waar want meneer Corbier had gewoon vijf op een rij, goed dus en hij mocht een mooie prijs uitzoeken en onder groot gejuich liep hij dan ook terug naar de tafel.

De meeste mensen snappen het spelletje al aardig maar voor de nieuwelingen was het toch best wel even wennen aan de SWZ bingo. Ja bingo riep er 1 en natuurlijk word het plankje altijd gecontroleerd door Gaston en die kwam er al snel achter dat er iets niet klopte. Normaal als er een bingo is geweest dan schuif je de fiches weer van je plankje en gaan we weer opnieuw beginnen maar dat had deze meneer niet gedaan. Kan gebeuren en we hebben er ook wel lol om gehad.

De bonnenronde was dit jaar een echte klapper met pakketjes bonnen ( stolp wibo lezz abbink en nog vele andere sponsoren). Zo'n pakketje kon je winnen en de waarde zat op ongeveer 60 a 70 euro. Dan is het toch altijd iets stiller in de kantine en word de groep steeds fanatieker.

Dit gold ook voor de hoofdprijzenronde want die prijzen logen er ook niet om.
Kaarten voor sc Heerenveen, Jumbo tas vol met eten, bakplaat van 90 cm, en als topper een dinercheque van Kreta voor 50 euro.

Rond elf uur was de bingo afgelopen en samen met Gaston zat ik met een grote glimlach. Dit hebben we toch maar even gedaan met zijn allen. En hiermee doel ik op de mensen die het voor ons mede organiseren. Ans en Janneke die mede prijzen regelen bij de sponsoren. Anne en magriet die altijd paraat staan. De terreinmedewerkers die de kantine bingo klaar maken.
Douwe Foekema en Kees de Vries (helaas afwezig gisteren) die zich altijd zelf al aanmelden om achter de bar te staan. De dames die bij drukte spontaan bijspringen.

Wij willen jullie heel erg bedanken voor alle hulp.
Dikke klasse

Groetjes de bingo dames en Gaston