SWZ Boso Sneek VR in nacompetitie

13 mei 2016 12:15

Door ongeslagen de eerste periode te pakken staan voor de SWZ vrouwen 1 formatie de komende weken in het teken van de nacompetitie.

Een nieuwe fenomeen voor dit team dat na de promoties van de afgelopen 2 jaren een uitstekend seizoen heeft gedraaid. Vooral de start van de competitie was ronduit prima te noemen. Aan het einde van de 1e periode raakten Klaske Somsen en Annie Jansen dusdanig geblesseerd aan de knie dat beide zware operaties moesten ondergaan begin van dit jaar. Beide toppers komend dan ook niet meer in het veld dit seizoen. Voor Klaske Somsen is het zoals het nu staat zelfs het einde van een succesvolle voetbalperiode.

De tegenstander in de nacompetitie is oud 2e klasser Helpman uit Haren die net als de Snekers een periodetitel wisten te winnen. Na de winterstop heeft de formatie uit Haren geen wedstrijd meer verloren en steekt dus in een goede vorm. Op papier lijken de ploegen gelijkwaardig maar of dat in de praktijk ook zo uitpakt moeten de komende 2 wedstrijden uitwijzen.

De ploeg die deze tweekamp winnend afsluit speelt dan nog 2 wedstrijden, waarschijnlijk tegen de vrouwen 1 van VV Balk of de vrouwen 1 van ST Eenrum/Kloosterburen. De uiteindelijke winnaar promoveert naar de 2e klasse.

Komende zaterdag 14 mei staat de uitwedstrijd in Haren gepland om 14:30 uur. De week erop, zaterdag 21 mei, het thuisduel aan het SWZ sportpark aan de Molenkrite te Sneek, aanvang 15:00 uur. Uiteraard hopen wij bij beide wedstrijden op steun van ons trouwe publiek.