Wittermans nieuwe trainer SWZ Boso Sneek VR

14 mei 2016 12:30

Johan Wittermans is volgend seizoen de opvolger van Jan Kuperus als trainer van het vrouwenvlaggenschip van SWZ Boso Sneek.

Kuperus heeft bij de vrouwenafdeling van de Sneker vereniging veel successen op zijn naam staan. Na twee promoties strijdt SWZ Boso Sneek VR1, onder leiding van Kuperus en Adriaan Tabbers, momenteel in de nacompetitie om een promotieplaats naar de tweede klasse. In het debuutjaar in de derde klasse werd de eerste periode behaald en eindigde het team als tweede achter kampioen VIOD.

De 52-jarige Wittermans, die naast een carrière als scheidsrechter ook jarenlange ervaring heeft in het trainen en coachen van jeugd- en seniorenteams, neemt met ingang van het seizoen 2015-2016 het stokje over van Kuperus. "De doelstelling voor komend seizoen is het goede werk van mijn voorganger voort zetten.”

“Ik ga mij inzetten om het damesvoetbal binnen de vereniging verder goed op de kaart te zetten, zodat er voor de toekomst een nog steviger fundament ligt voor een bloeiende vrouwen- en meidenafdeling binnen SWZ Boso Sneek”, aldus een enthousiaste Wittermans.