Terugblik en voorbereiding nieuwe seizoen SWZ Boso Sneek

7 juni 2016 15:00

Aan iedere betrokkene van deze pracht vereniging,

Het is nu maandag, 1 dag na de dramatisch verlopen wedstrijd tegen Udi´19-Beter Bed waardoor wij gedegradeerd zijn uit de Topklasse (volgend jaar 3e divisie). Met de komst van de 2e divisie kun je eigenlijk geen slechter moment treffen om te degraderen dan dit moment.

Voor iedereen die zo betrokken is bij deze club een zeer teleurstellende gebeurtenis. Maar ook voor de spelers is dit verschrikkelijk om mee te moeten maken. Ik hoor geluiden als zijnde geen inzet enz. en dat dat de reden zou zijn. Nou ik kan jullie vertellen dat dit absoluut niet de reden is. Iedere speler heeft de ambitie om ook volgend seizoen zo hoog mogelijk te spelen. Maar dat het een zwaar seizoen is geweest moge duidelijk zijn. Iedere wedstrijd hebben de jongens alles gegeven met wisselend resultaat. En ja er zijn slechte wedstrijden gespeeld maar ook genoeg wedstrijden waarin we eigenlijk recht hadden op meer en uiteindelijk de overwinning toch aan de tegenstander moesten laten. Ik ga dan ook geen excuses zoeken voor de aanleiding van de uiteindelijke degradatie. We hebben het met elkaar laten liggen op cruciale momenten.

We moeten ons verlies nemen en opnieuw beginnen, hoe zeer dat op dit moment ook doet als ik dit opschrijf (want naast mijn rol bij het team ben ik bovenal net als jullie supporter van deze club).

De club leeft en op alle fronten zie je dat terug. Des te zuurder is dit ook voor iedereen die betrokken is en zijn stinkende best doet om er iets moois van te maken.

Op dit moment weet ik niet hoe de Hoofdklasse er volgend jaar uit zal gaan zien en welke ploegen onze tegenstanders zullen worden. Maar dat we z.s.m. weer de aansluiting met de top willen hebben moge duidelijk zijn en dat verdienen we als club zijnde ook.

Namens alle spelers wil ik alle supporters en betrokkenen bedanken en dan met name de supporters die mee geweest zijn naar Udi´19/Beter Bed. Het had allemaal zo mooi kunnen zijn maar helaas. Wij zijn er net zo ziek van. Maar het is precies zoals Berry Zandink gemeld heeft in de supportersbus: Volgend seizoen komen we ijzersterk terug.

Helaas is er door de lange competitie geen mogelijkheid om tijdens de traditionele afsluiting, zoals we die gewoonlijk hebben, een aantal mensen op die avond nog even extra in het zonnetje te zetten. Reden hiervan is dat de vakanties dit jaar zeer laat vallen en de nieuwe competitie al vroeg begint. We ontkomen er daarom ook niet aan om de voorbereiding dit jaar in 2 blokken op te delen. Dit houdt in dat we alweer een aanvang maken op 21 juni a.s. met de nieuwe groep. We zullen dan door trainen tot 7 juli en dan eerst ook genieten van vakantie. Eind juli starten we met de 2e helft van de voorbereiding. We zullen ervoor zorgen dat de mensen die we normaal gesproken even extra in het zonnetje zetten nog een aandenken ontvangen. Eigenlijk is het zeer gevaarlijk om namen te noemen want een ieder draagt bij in het slagen van een seizoen maar ik wil toch graag van de gelegenheid gebruik maken om familie Valkema, onze koks Rick Bleijenberg en Machiel Keuning en Douwe Foekema en Kees de Vries extra te noemen, het was dit jaar weer grote klasse. Namens iedereen van SWZ Boso Sneek 1 wil ik iedereen bedanken en een zeer prettige welverdiende vakantie toewensen. En hopelijk maken we er volgend seizoen weer een prachtig seizoen van met elkaar.

Met vriendelijke groet.

Martin van Klaveren