Draag bij aan kantinediensten komend seizoen

13 augustus 2016 16:15

Een nieuw seizoen staat weer voor de deur. Dit geldt natuurlijk ook voor de kantine en de kantinecommissie. Wat zouden we als vereniging zijn zonder kantine.

De kantine is een belangrijke inkomstenbron voor de vereniging, maar bovenal voor de saamhorigheid van een vereniging. SWZ Boso Sneek heeft een hele mooie kantine die voor veel doeleinden gebruikt kan worden.

Vorig jaar zijn Barbara Bootsma en Grada Kuperus met veel goede moed in de kantinecommissie gestapt. Het stokje werd overgedragen door Josje Punter aan hen. Het werd een jaar met veel ups en downs voor de dames.

De ups in alle mooie feesten die er in de kantine zijn geweest, met veel gezelligheid en saamhorigheid. Tevens werd de kantine altijd druk bezocht op de vrijdagavonden en de speeldagen. Helaas ging dit niet allemaal zonder slag of stoot (de downs). Ondanks de inzet van veel vaste kantinevrijwilligers was het heel moeilijk om de diensten rond te krijgen. Soms stonden er mensen een heel weekend achter de bar om de kantine draaiende te houden.

Het nieuwe systeem waarin alle 18+ leden een dienst moeten draaien (tenzij ander vrijwilligerswerk wordt gedaan), werd nog niet door iedereen nagekomen. Helaas, want wat is er nu leuker om een kantinedienst te draaien? Je maakt veel contact met de mensen en iedereen is blij met zijn/haar bakje koffie of andere drankje en natuurlijk de hapjes. Daarnaast bespaar je jezelf een boete aan het eind van het seizoen.

Barbara en Grada en veel van onze vaste vrijwilligers hebben met veel plezier veel diensten gedraaid en zullen ook komend seizoen actief blijven in de kantine. Echter dit met een minder hoge frequentie dan afgelopen seizoen.

We hopen dat alle leden, waarvan verwacht wordt een dienst te draaien, dit ook gaan doen. Dit jaar gaan we er strenger mee om en als we de bezetting niet rond kunnen krijgen dan gaat helaas de kantine niet open. Vervelend voor onze eigen mensen, maar natuurlijk ook voor de tegenstanders. Maar wij kunnen niet meer van onze vrijwilligers verwachten dat ze een heel weekend in de kantine gaan staan. Juist met de hulp van de 18+ leden kunnen we de kantine draaiende houden, zonder dat er bepaalde mensen overbelast worden. Wanneer een ieder zijn dienst invult, komt het neer op slechts 1 dienst per seizoen.  Dit moet in onze ogen te doen zijn.

We hopen op de medewerking van een ieder dit seizoen en wie weet vind je het wel zo leuk dat we vaker een beroep op je kunnen doen. Want neem van ons aan HET IS HEEL LEUK OM TE DOEN EN WAT IS EEN VERENIGING ZONDER KANTINE????

Tot slot wensen we iedereen een heel fijn en mooi voetbalseizoen.

De kantinecommissie